recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - panasonic dvr-545hx og HD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

panasonic dvr-545hx og HD TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
roer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér roer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: panasonic dvr-545hx og HD TV
    Sendt: 27-Januar-2019 kl. 13:15
Hej

Jeg har et ældre hjemmebiograf setup, med en panasonic dvr-545hx rekorder som omdrejningspunkt. De første år kørte jeg antennekablet ind via rekordernes indbyggede TV-tuner og derfra videre til hhv. projektoren med HDMI-out og til TV’et med hhv  antenne-kabel og scart (til Afspilning af DVD’er på TV skærmen). Lyden blev forbundet til min forstærker (og dermed højtalerne)

Da den indbyggede tuner blev forældet, udskiftede jeg TV’et og kørte antennekablet ind via TV’et. Det gav den udfordring, at jeg ikke længere kunne se TV via projektoren, hvilket jeg levede med.

Dette er jeg dog ved at være godt træt af. Så mit spm er: hvordan får jeg tingene forbundet, så jeg igen kan se TV på projektoren ?? Jeg har forgæves forsøgt med scart kabel vis rekordernes AV2/L1 indgang. Hvad gør jeg forkert ? 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af roer roer skrev:

Hej

Jeg har et ældre hjemmebiograf setup, med en panasonic dvr-545hx rekorder som omdrejningspunkt. De første år kørte jeg antennekablet ind via rekordernes indbyggede TV-tuner og derfra videre til hhv. projektoren med HDMI-out og til TV’et med hhv  antenne-kabel og scart (til Afspilning af DVD’er på TV skærmen). Lyden blev forbundet til min forstærker (og dermed højtalerne)

Da den indbyggede tuner blev forældet, udskiftede jeg TV’et og kørte antennekablet ind via TV’et. Det gav den udfordring, at jeg ikke længere kunne se TV via projektoren, hvilket jeg levede med.

Dette er jeg dog ved at være godt træt af. Så mit spm er: hvordan får jeg tingene forbundet, så jeg igen kan se TV på projektoren ?? Jeg har forgæves forsøgt med scart kabel vis rekordernes AV2/L1 indgang. Hvad gør jeg forkert ? 
Tja, du skal jo have en brugbar tuner til det antenensignal du modtager (kabel-TV eller egen antenne?)
Du skriver intet om TV fabrikat/model.
Nogle TV kunne sende tunersignalet ud på SCART, ved ikke om det er muligt med dit? 
Det krævede så evt. at TV var tændt, eller havde option med TUNER ON i standby mode (med større standby forbrug)

Så bedste bud vil være en Set-top tunerboks.
Hvis du skal ud at købe nyt, vær opmærksom på at DVB-T (egen antenne) skifter format og kodning i april 2020, så sørg for at forhandler garanterer for det virker med det kommende signal. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 15:42
Du skal jo bare have en tuner-box, du slutter til projektoren.

Spørgsmålet er hvordan du modtager dit antenne signal: egen antenne eller via yousee/stofa?
Til top
roer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér roer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 16:55
Tusinde tak for svar. Jeg modtager TV via egen antenne. TV’et er et LG47SL8000

Kan jeg ikke komme uden om en tuner-box ? Hvis nej, hvilken vil I anbefale, og hvordan skal det i givet fald tilsluttes setup’et ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af roer roer skrev:

Tusinde tak for svar. Jeg modtager TV via egen antenne. TV’et er et LG47SL8000

Kan jeg ikke komme uden om en tuner-box ? Hvis nej, hvilken vil I anbefale, og hvordan skal det i givet fald tilsluttes setup’et ?
Manual download link:

PDF side 16, så vidt jeg kan tyde det kan du få tuner monitor signal ud på SCART AV2 (men ikke signal fra HDMI eller Component/RGB inputs) 
"Monitor Out: Outputs
the current screen image."

Så TV skal være tændt. Wink

Har projektor SCART input ?

Link til din gamle tråd fra 2009:
Smile


Mvh. JørgenT
Til top
roer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér roer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 15:11
Nej, hvor sjovt. Det indlæg havde jeg glemt alt om  :0)

Hvorom alt er, var tricket at flytte scart kablet fra Tv’ets AV1 til AV2. 

TAK !
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu