recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - burn in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

burn in

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: burn in
    Sendt: 28-Januar-2019 kl. 11:39
hej

er der forskel på div mærker i forhold til burn in, og jeg ved godt lg laver panelerne men er der software issues fra mærke til mærke?
er det på niv. med det bøvl vi oplevede på plasma i sin tid eller er det mere eller mindre?

setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 06:46
Jeg har et Panasonic TX-55EZ950 og jeg spiller xbox og ser tv i timevis, uden nogle problemer med burnin e.lign.
i nu ca. 1år. Derudover står billedet super godt, menu systemet er logisk og nemt at finde rundt i. Thumbs Up
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 10:43
Jeg oplevede heller ikke problemer på mit tidligere 65EZ1000E, som jeg havde i mere end et år. Men jeg passede også ualmindeligt godt på det - ligesom jeg gør med mit nuværende 65FZ950E.

Jeg tester mit OLED jævnligt med gul, hvid og rød i forskellige nuancer med fuldskærms farver. Sådan som jeg behandler mit OLED burde jeg slet ikke forvente problemer, jeg tester formentlig for at overbevise mig selv om, at alt er okay.

Sådan som jeg er indrettet burde jeg slet ikke have OLED, men jeg kan bare ikke give afkald på OLED´s fremragende billede kvalitet.

Men jeg tror nu ikke som sådan at der er forskel på hvilket TV-mærke man køber - og risikoen for burn-in. De benytter jo alle et LG OLED panel. Der er jo nogle forskelle i forhold til producenternes billede processor, og måske også forskelle i indholdet af de "Screen Wash" funktioner som producenterne benytter.


Redigeret af Hother - 07-Februar-2019 kl. 11:14
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

.... og måske også forskelle i indholdet af de "Screen Wash" funktioner som producenterne benytter.

Jeg tænkte også at screen wash kunne være implementeret forskelligt. Men også den løbende "pixel shifting" under udsendelser kan være forskellig. 

Begge dele er jo softwarestyret, og et Sony (Android TV) er i hvertfald forskellig fra et LG i denne henseende. Og måske er Sony og Philips endda forskellige (om Screenwash og pixel shifting er native i Android TV ved jeg ikke). 

Emnet er interessant. Måske nogen kan finde noget fra de store udenlandske sider...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu