recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O HDR2 harddiskoptager ombygget til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O HDR2 harddiskoptager ombygget til HTPC

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Jakobsstige Jakobsstige skrev:

 Smile
 
Udover ovenstående er der jo også Flirc https://flirc.tv/more/flirc-usb, som jeg kan anbefale. Virker med alle IR remotes.
 
Flemming
[/QUOTE]

Thumbs Up Den virker smart, og fylder ikke mere end det infrarøde panel der sad i frontpanelet da jeg skilte harddiskoptageren ad, så det kunne være sjovt at se om der var plads der, ved siden af 24-pin kablet jeg har trukket den vej.  [/QUOTE]

Ellers sæt et kort USB forlængerkabel på  og klæb den fast på toppen, bunden eller siden af kabinettet med et stykke tape.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jakobsstige Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsstige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Jakobsstige Jakobsstige skrev:

 Smile
 
Udover ovenstående er der jo også Flirc https://flirc.tv/more/flirc-usb, som jeg kan anbefale. Virker med alle IR remotes.
 
Flemming

Thumbs Up Den virker smart, og fylder ikke mere end det infrarøde panel der sad i frontpanelet da jeg skilte harddiskoptageren ad, så det kunne være sjovt at se om der var plads der, ved siden af 24-pin kablet jeg har trukket den vej.  [/QUOTE]

Ellers sæt et kort USB forlængerkabel på  og klæb den fast på toppen, bunden eller siden af kabinettet med et stykke tape.

Flemming

[/QUOTE]

Det lyder som en god ide, da jeg i forvejen har hævet kabinet, for at strømforsyningen kan få luft fra det mønster jeg har boret i bunden.
Optoma HD142X - PIONEER VSX-832-B - HTPC - Chromecast - PS3 - Strong SRT 8211 DVB-T2 HD - Dali basis 100 - Bose acoustimass
Til top
Jakobsstige Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2019
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobsstige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 16:38
Nu kom det meget til at handle om software, da jeg skrev HTPC, jeg ved ikke om stue PC eller multimedie PC havde været mere dækkende, da pc'en også skal bruges til mail, poker og lidt office brug via et lille skrivebords setup, med monitor og tastatur+mus.

Er der nogen der ved om det er muligt at køre eksempelvis Kodi på skærm2 via HDMI, også skrivebord på skærm1 via displayport? 
Edit fandt svaret: In Kodi go to Settings -> System -> Display -> Display mode. Choose the display that you want.

Er der nogen der ved om et Beovison 8-26 med HDMI, opløsning 1280x768, vil give et billede der er til at holde ud som monitor kontra en rigtigt PC monitor.

Det er meningen at pc'en skal stå på dette kabinet fra et Beovison3: 



Redigeret af Jakobsstige - 05-Februar-2019 kl. 16:42
Optoma HD142X - PIONEER VSX-832-B - HTPC - Chromecast - PS3 - Strong SRT 8211 DVB-T2 HD - Dali basis 100 - Bose acoustimass
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Jakobsstige Jakobsstige skrev:

Nu kom det meget til at handle om software, da jeg skrev HTPC, jeg ved ikke om stue PC eller multimedie PC havde været mere dækkende, da pc'en også skal bruges til mail, poker og lidt office brug via et lille skrivebords setup, med monitor og tastatur+mus.

Er der nogen der ved om det er muligt at køre eksempelvis Kodi på skærm2 via HDMI, også skrivebord på skærm1 via displayport? 
Edit fandt svaret: In Kodi go to Settings -> System -> Display -> Display mode. Choose the display that you want.

Er der nogen der ved om et Beovison 8-26 med HDMI, opløsning 1280x768, vil give et billede der er til at holde ud som monitor kontra en rigtigt PC monitor.

Det er meningen at pc'en skal stå på dette kabinet fra et Beovison3: 


Lige med hensyn til det, du spørger om, kan jeg ikke svare... Men du skal huske på, at et Beovision 8 skal skrues fast på bordet, så det ikke vælter. Og så er det altså ikke verdens flotteste fjernsyn... Har det selv!


Redigeret af mnielsen - 05-Februar-2019 kl. 17:19
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Rigtig flot, men synes lidt at tiden er løbet af med HTPC løsningen. Startede selv der, men den er nu bygget om til server og klienten er en Nvidia Shiel som kan gemmes væk bag TV'et. En meget mere fleksibel og nem løsning. Dertil får man erstattet smart delen i TV'et som ikke altid er lige godt. 
Ja nu ved jeg godt nok ikke en helt masse om en shield, på samme måde som jeg heller ved en masse om Apple-ting, konsoller, hindbær-pi agtige ting, da jeg forestiller, at det formentlig ikke er helt utænkeligt, at de er begrænset i enten den ene eller anden retning.
Men du kalder den simpelthen fleksibel, men er det ikke nogenlunde korrekt antaget, at en Pc kan en hel del flere ting som en Shield ikke kan?
I øvrigt har jeg da heller aldrig brugt smart delen i mit Panasonic ST60, da jeg afspiller alt fra PC''en.


Redigeret af armani-thomas - 06-Februar-2019 kl. 21:13
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 11:11
Problemet med PC som front end er at ikke alle apps er egnet til betjening med en fjernbetjening og kræver noget mus eller lignende. Fx TV2 Play har ikke en Windows 10 app og kræver så en browser.

Så kan man selvfølgelig putte Kodi eller deslige på og få nogle plugin til Netflix etc. Og det virker også ret godt, men så kan man måske ikke få plugin til alt.

Jeg er på ingen måde Apple mand, men desværre er der flest danske udbydere som vælger at lave apps til ATV frem for Android tv.

Så en PC server som backend med enten emby eller plex til at håndtere ens medier og ATV4 som front end er den løsning som giver den bedste ingration af fx TV2 Play, dr.tv, Netflix og plexiglas/emby.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Problemet med PC som front end er at ikke alle apps er egnet til betjening med en fjernbetjening og kræver noget mus eller lignende. Fx TV2 Play har ikke en Windows 10 app og kræver så en browser.

Så kan man selvfølgelig putte Kodi eller deslige på og få nogle plugin til Netflix etc. Og det virker også ret godt, men så kan man måske ikke få plugin til alt.

Jeg er på ingen måde Apple mand, men desværre er der flest danske udbydere som vælger at lave apps til ATV frem for Android tv.

Så en PC server som backend med enten emby eller plex til at håndtere ens medier og ATV4 som front end er den løsning som giver den bedste ingration af fx TV2 Play, dr.tv, Netflix og plexiglas/emby.

Ja jeg må jo nok indrømme jeg bruger mus og tastatur. Men har svært ved og se "problemet". Det kræver ét klik og åbne Netflix app'en, DR live, Spotify, YouTube eller whatever. Hvis ikke man gider og pege med musen, ligger de  også som genveje på tastaturet. Jeg sidder nærmest og krummer tæer, når man i byen ser hvordan folk bøvler med deres fjernbetjening, og hvor lang tid det egentlig tager og lave en simpel søgning på youtube f.eks. 
Det altafgørende for mig er jo så jeg også bruger pc''en til rumkorrektion/FIR convolution, istedet for det skrammel som er indbygget i receiveren. Det er selvfølgelig lidt utraditionel og ikke et behov særlig mange har. Det her sæt har tjent mig i 10 år eller deromkring. En skam det ikke fåes længere.



Redigeret af armani-thomas - 08-Februar-2019 kl. 15:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu