recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti Amplifi HD og seamless handover
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti Amplifi HD og seamless handover

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquiti Amplifi HD og seamless handover
    Sendt: 06-Februar-2019 kl. 15:31
Hejsa.

Der er allerede skrevet en del om Wifi-Mesh løsninger, men er nu alligevel i tvivl om man kan forvente bedre seamless handover med eksempelvis Ubiquiti Amplifi HD, end ved blot selv at kable nogle APere rundt i huset?

Helt konkret prøvede jeg i sommers kræfter med at tilføje en ekstra Unifi AP i huset, men oplevede konstant at klienterne klamrede sig til den samme AP, uanset hvor svagt signalet var - resultatet var overordnet set en dårligere Wifi oplevelse end med min ene Unifi AP. Jeg er udemærket godt klar over at man kan lege med Wifi-kanal, sendestyrke samt placeringen for at undgå for meget overlap (sweet spot), men jeg orkede ærligt talt ikke at bøvle, så jeg droppede projektet med en ekstra AP.

Nu overvejer jeg så MESH i form af Ubiquiti Amplifi HD eller Google Wifi - ikke fordi jeg ikke gider trække kabler, men kun fordi det er mit håb, at seamless handover virker bedre out of the box.

Er der nogen med konkret viden om dette er tilfældet?
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 10:38
Anyone? Smile
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2019 kl. 13:48
Jeg bruger Amplifi HD.
Jeg kan ikke fortælle dig om det er bedre eller værre end andre men kan da fortælle at mine enheder fint tilslutter til den Amplifi med stærkeste signal og skifter mellem dem uden problemer.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 12:54
Hvad er det for nogle klienter du oplever det med og er det alle sammen? 

Jeg har et Unifi netværk herhjemme med en del AP'er og jeg oplever meget sjældent problemet med at klienten ikke vælger AP'et med det stærkeste signal. Når jeg tester med f.eks. min laptop (Lenovo/Windows 10) og min iPhone, så skifter de begge meget hurtigt. selvom der er flere AP'er der dækker samme opråde. Min kone har oplever det dog ind imellem på hendes android telefon. Kan ikke lige huske hvad mærke det er på stående fod.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu