recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CEC problemer med nyt tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CEC problemer med nyt tv.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CEC problemer med nyt tv.
    Sendt: 12-Februar-2019 kl. 19:23
Jeg har en SR6010 hvortil der er tilsluttet et par enheder via HDMI.
Canaldigital box, PS4 og en ATV4
SR6010 er forbundet til tvets HDMI-ARC

Det har fungeret fint med et Panasonic 50ST60

Jeg har nu købt et LG55C8 og tilsluttet det på samme måde, dvs. at det eneste jeg har gjort, er at flytte HDMI kablet fra det ene tv's HDMI-ARC til det andet.

Men nu opstår problemerne.
Tv og receiver tænder når jeg tænder canaldigital boxen, men nogle gange tænder PS4 eller ATV4 også af en eller anden grund, og receiveren skifter indgang til den enhed der tænder at sig selv.

I dag så jeg noget på canaldigital boxen og midt i det hele starter ATV4 op og skifter indgang på receiveren. Jeg skifter manuelt tilbage til canandigital boxen hvilet fungere fint, men når så ATV4 slukker af sig selv fordi den ikke bliver brugt, så slukker receiver og tv også?

Er der andre der har oplevet problemet og har et løsningsforslag?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 12:26
Jep, jeg tror det er LG, der gør ting, den ikke bør gøre og måske også SR6010. Jeg bruger hovedsageligt en ATV, så den tænder og slukker jeg og så følger resten med. Træls det ikke virker og det burde være simpel Confused
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu