recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround recievere og Blutooth høretelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround recievere og Blutooth høretelefoner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround recievere og Blutooth høretelefoner
    Sendt: 12-Februar-2019 kl. 19:50
Hej. Er totalt noob på området Blutooth høretelefoner, da jeg normalt "afskyer" den slags i forhold til hvor meget jeg omvendt elsker mine sennheiser HD800 og AKG K701 høretelefoner. Men nu er tilfældet at vi har fået et ekstra lille komfort-setup i sovæværelset med hhv et Sony Bravia KD-65AF8 og et billig Pioneer VSX-325 baseret surround setup. Jeg ved at i hvertfald Pioneer VSX-325 har blutooth funktion, men om det kun er til input eller også høretelefoner aner jeg intet om - TV'et er jeg også i tvivl om i den forbindelse (i specifikationene på nettet står der blot at også TV'et burde have Blutooth fra Januar 2019 efter firmware update) - men måske andre ved hvilke funktioner det dermed understøtter? 

Men idet kæresten elsker at se TV i sengen - også når jeg skal sove ifht arbejde mv. (Ja, jeg er gode venner med både hende og min søvnmaske - men hvad gør man ikke for kærligheden). Jeg har desværre lige trådt de gamle og kablede helt lukkede høretelefoner vi før brugte i soveværelset i stykker, så vi tænker vi at anskaffe os et par trådløse blutooth høretelefoner til formålet, da det ville være nemmere i denne setting end et kabel i vejen til at snuble under og få i klemmer under elevationssengen mv bøvl.

Mine spørgsmål er derfor disse:

- Vil man kunne bruge Blutooth høretelefoner til enten Sony Bravia KD-65AF8 eller Pioneer VSX-325 og vil ibrugtagningen af dem automatisk slå lyden via TV højtalere eller surround reciever fra lige som når man tilslutter et kablet sæt?

- Hvilke lukkede høretelefoner ville i så fald kunne anbefales til formålet. Hovedvægten lægges i denne forbindelse på at de dækker hele øret/er meget komfortable og som lukket høretelefon ikke afgiver lyd til rummet. Lyden ved jeg godt ikke kan blive i top med trådløse enheder, men de må naturligvis også gerne lyde rimelige. Burde det ikke kunne lade sig gøre til 1000-2000 kr og om muligt gerne mindre end dette? Begrundede anbefalinger modtages med kyshånd Smile


Redigeret af TBC1 - 12-Februar-2019 kl. 20:00
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 22:02
Jeg er ret sikker på, at BT i forstærkere alene er til at modtage lyd, ikke den anden vej. Men det kan så løses med en simpel BT transmitter i hovedtelefonstikket. Sådan en koster virkelig intet på eBay/Ali/Amazon. Bare kig efter en med apt-X
Men det er dog ikke umuligt, at TV'et har det indbygget. Der må du lige ty til manualen.

For 1000-2000kr findes der mange fornuftige hovedtelefoner til formålet.

Jeg ville normalt aldrig anbefale Skullcandy, da jeg normalt synes de ligner konfirmandhovedtelefoner og generelt fokuserer på BAS!!
Men deres forholdsvis nye Venue ser både ret neutrale ud og er netop IKKE basfikserede. Og så har de tilmed ANC, som faktisk virker. De starter ved omkrin 1100kr.

Linner er et nystartet mærke, som kun har 3 sæt på markedet. NC50 som er in-ears, NC80 som er on-ears og så NC90 som er over-ears. Det er selvfølgelig NC90 jeg vil anbefale her. Desværre synes jeg ikke at kunne finde en europæisk forhandler, men de koster ellers ikke andet end $110 i USA og prises både for lydkvalitet og ANC.

Audio Technica har også frigivet deres meget kendte ATH-M50x i en BT udgave. De hedder ganske simpelt bare ATH-M50xBT. De kan nemt findes til omkring 1500kr i Tyskland. De er dog uden ANC, men med fokus på lydkvalitet.

Sony WH-1000XM2 kan også findes til under 2k nu efter XM3 er kommet ud.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2019 kl. 22:49
akg 8xxBT udgaverne skulle også levere en ret fremragende lyd taget i betragtning af de er BT udgaver. kan engang i mellem fås på tilbud til under en tusse.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 00:24
Dem tror jeg du er nødt til at linke til, da de vist er udgået. Ifølge AKG's danske side, så findes der kun 3 par BT hovedtelefoner på markedet nu. Et sæt in-ears, et sær on-ears og et sæt over-ears. Ingen af dem hedder noget med 800 :)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 10:03
Mon ikke han tænker på disse: https://dk.akg.com/over-ear-headphones/K+845BT.html
på tilbud til under en tusse: https://www.pricerunner.dk/pl/94-2918713/Hoeretelefoner/AKG-K845BT-Sammenlign-Priser


...Lyder som et rigtigt godt bud. Er meget tilfreds med mine AKG K 701'ere

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men det er dog ikke umuligt, at TV'et har det indbygget. Der må du lige ty til manualen
 
Ifølge andre bruger i flatpaneles forum, hvor jeg også har spurgt, har jeg fået at vide at AF8 understøtter BT-headphones af folk der aktivt bruger det.

Redigeret af TBC1 - 13-Februar-2019 kl. 12:39
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Mon ikke han tænker på disse: https://dk.akg.com/over-ear-headphones/K+845BT.html
på tilbud til under en tusse: https://www.pricerunner.dk/pl/94-2918713/Hoeretelefoner/AKG-K845BT-Sammenlign-Priser


...Lyder som et rigtigt godt bud. Er meget tilfreds med mine AKG K 701'ere

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men det er dog ikke umuligt, at TV'et har det indbygget. Der må du lige ty til manualen
 
Ifølge andre bruger i flatpaneles forum, hvor jeg også har spurgt, har jeg fået at vide at AF8 understøtter BT-headphones af folk der aktivt bruger det.


Lyder da også som en naturlig udvikling, at TV understøtter BT hovedtelefoner :)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 01:44
Nå, brugte dagen på at fremfinde og læse troværdige reviews på Bose QC35 II, Sony 1000XM3, BeoPlay H9i, Audio-Technica ATH-M50xBT og AKG K 845bt. 

Det jeg fik ud af det var at man måtte påregne at lyden var særlig "clear, crisp, detailed, open and precise across the frequency spectrum" og det var "plain to hear the impact of those large (50 mm) drive units" på AKG K 845bt, der således fremstod som dem man måtte påregne at have den bedste lyd af høretelefonerne (De øvrige havde mindre drive units op til max. 40 mm, undtaget ATH M50xBT der havde 45 mm, men sidstnævnte var så mindre purist orienterede og mere bas-orienterede). De ulemper der var forbundet med 845bt i forhold til de andre, så som manglende rejsetaske, at de er fysisk større og dermed mindre mobile hovedtelefoner, at de har fravær af aktiv noise cancelling samt en kortere batterilevetid grundet de større drivere, viste sig alle slet ikke at være issues i forhold til den setting og det brug de skal indgå i. (soveværelset ved siden af en sovende part). Da de oven i købet med et par år på bagen både var faldet i pris og tillige var på tilbud et enkelt sted til halvdelen af deres aktuelle/øvrige normalpris og til 1/3 af prisen for de øvrige nye/aktuelle hovedtelefonermodeller i markedet, endte det som sådan som en no-brainer at det skulle være de store AKG K 845bt der blev købt for blot 912 kr.

Tak for tilbagemeldingerne på nogle meget duelige og relevante forslag :-)


Redigeret af TBC1 - 14-Februar-2019 kl. 02:23
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 13:04
Dem ville jeg også have valgt, når prisen er så lav.
Godt køb. Håber I bliver glade for dem. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu