recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple Watch og USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple Watch og USA

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gelardi8000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Januar-2016
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gelardi8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple Watch og USA
    Sendt: 13-Februar-2019 kl. 10:29
Hej , 

skal til Usa til påske....jeg er stærk glad med at betale med mit Apple Watch alle steder uden at jeg skal bruge kort ell. telefon...kan det uden videre bruges i USA også?

Har også tænkt mig at købe to nye AW i USa, og som jeg ser det hvis de er uden LTA så er de 100% ens med den model som sælges i DK og kan bruges uden begrænsninger...?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 16:51
Ja, du kan betale med Apple watch de steder, der tager mod kontaktløs betaling. Det er ikke helt så udbredt i USA som i Danmark.

Du kan også sagtens købe Apple watch uden LTE i USA. Du får tilmed EKG-funktionen med, som pt. kun virker på modeller købt i USA.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ja, du kan betale med Apple watch de steder, der tager mod kontaktløs betaling. Det er ikke helt så udbredt i USA som i Danmark.

Du kan også sagtens købe Apple watch uden LTE i USA. Du får tilmed EKG-funktionen med, som pt. kun virker på modeller købt i USA.
Hvis du sætter din iPhone/ Apple Watch serie 4 til region US og sprog til engelsk så virker EKG funktionen også på et dansk købt Apple Watch. Tilgengæld hvis du køber en US udgave med LTE e-sim så virker det sikkert ikke i dk, frekvenserne afviger på de 2 udgaver i mellem sig. Jeg fravalgte selv at købe det i US på den baggrund alene, samt at priserne ligger for tæt set i forhold til garanti og reklamations problematikken.

PS: Hvis man køber uden LTE så kan man ikke få uret i stål og med det meget meget stærkere glas. Taler af erfaring, alu udgaven kan ikke ikke modstå så meget uden at det kan ses, i form af riser og stød, et uheldig stød på kanten til glasset, og der kommer en fli eller det der er være. De sidste 3 jeg har haft har været i stål, og ikke så meget som en skramme har der været.


Redigeret af Potter - 13-Februar-2019 kl. 20:13
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Gelardi8000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Januar-2016
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gelardi8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 20:14
takker, jeg er klar over at Lte ikke virker, men det siger mig heller ikke noget så det skal jeg ikke bruge...vores begge Series 0 virker stadigvæk som dengang vi har købt den (og det er trods alt næsten 4 år siden) så det med garantien bekymrer mig ikke😒 og 800 kr forskel pr. ur er også en slags penge..
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Gelardi8000 Gelardi8000 skrev:

takker, jeg er klar over at Lte ikke virker, men det siger mig heller ikke noget så det skal jeg ikke bruge...vores begge Series 0 virker stadigvæk som dengang vi har købt den (og det er trods alt næsten 4 år siden) så det med garantien bekymrer mig ikke😒 og 800 kr forskel pr. ur er også en slags penge..
Forskellen er kun ca. 500,- på billigste 44mm. Husk at lægge sales tax på f.eks. NYC er 8.75%Cry


Redigeret af Potter - 13-Februar-2019 kl. 20:37
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 22:11
@Potter

Du skriver:
Hvis du sætter din iPhone/ Apple Watch serie 4 til region US og sprog til engelsk så virker EKG funktionen også på et dansk købt Apple Watch. .......

- I følge MacRumors og alle andre sites jeg har set, virker EKG kun på AW købt i USA, og kan ikke snydes ved at skifte region, har du et AW 4 købt i Danmark hvor EKG virker ?
Jeg har et AW 4 købt i USA hvor EKG virker perfekt, både iPhone og ur er sat til Danmark og Dansk. Er ret sikker på at det intet har med regions opsætning at gøre, men kan tage fejl.

Med hensyn til e-sim så aner jeg det ikke, men fandt denne forklaring, så ser ikke ud som om e-sim vil virke i Europa, hvis AW er købt i USA:


Redigeret af orm08 - 13-Februar-2019 kl. 22:21
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2019 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ja, du kan betale med Apple watch de steder, der tager mod kontaktløs betaling. Det er ikke helt så udbredt i USA som i Danmark.

Du kan også sagtens købe Apple watch uden LTE i USA. Du får tilmed EKG-funktionen med, som pt. kun virker på modeller købt i USA.
Hvis du sætter din iPhone/ Apple Watch serie 4 til region US og sprog til engelsk så virker EKG funktionen også på et dansk købt Apple Watch.


Er du sikker på det? Der var et rygte i starten, men det var vist kun et rygte;

https://www.macrumors.com/2018/12/06/apple-watch-ecg-no-us-region-changing/

Men på mit US-købte Apple watch series 4 virker EKG, selv om region er Danmark.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu