recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KODI på SONY Android TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KODI på SONY Android TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KODI på SONY Android TV
    Sendt: 13-Februar-2019 kl. 18:14
Måske dumt spørgsmål, men skal man virkelig have en ekstern tuner for at få sit antennesignal ind i KODI på SONY Android TV?
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 05:21
Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Måske dumt spørgsmål, men skal man virkelig have en ekstern tuner for at få sit antennesignal ind i KODI på SONY Android TV?

Det et slet ikke noget dumt spørgsmål - det var jo nærliggende at bruge TV'ets tuner. Jeg tvivler på, at du kan bruge den til KODI

Men du kan i hvert fald bruge en HDHomerun tuner, der er en TV tuner, der kan stille TV signalet til rådighed på netværket. 

Derudover skal du bruge en TV Add on til Kodi f.eks. den gratis TVHeadend og så har du den fin TV-løsning i Kodi med videooptager, EPG og det hele.

Men er det ikke mere nærliggende at bruge TV'ets egne funktioner?
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 09:27
Ok tænkte det nok.

Hmm jo jeg har muligvis ikke helt gennemtænkt hvilke fordele jeg egentlig ville opnå :) 
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 12:10
Eneste fordel jeg lige kan se umiddelbart vil være at du "kun" skal åbne Kodi appen når du tænder TV og derved ikke skøjte til og fra den alt efter behov for enten streaming, tv, afspilning eller noget helt 4.

Jeg bruger selv Kodi via Sony Android Tv lige for tiden, og har tilføjet youusee Tv appen og ser tv den vej. Derved behøver jeg ikke gå ud af Kodi for at se tv, (eller netflix, hbo eller andet for den sags skyld). 

"Ulempen" er dog at jeg synes navigationen gennem kodi appen er lidt sløv i det.. Det er somom den hele tiden lige skal tænke lidt over hvor ting er, et problem jeg ikke synes at ha stødt på ved brug af det på windows maskiner..  
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu