recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny remote, men hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny remote, men hvilken?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny remote, men hvilken?
    Sendt: 14-Februar-2019 kl. 12:26
Overvejer at skifte den gamle logitech 650 ud.

Men hvad skal man så gå efter. 

Overvejede kort beo Pius lintronic, men syntes det blev fornomstædigt, så skille de mig af med beo4 igen. 

Overvejede også neeo, men det virker ikke som noget fornuftigt pt. 

Hvilke modeller kan i anbefale at kigge lidt efter? 


Redigeret af aerik - 14-Februar-2019 kl. 20:25
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 13:04
Neeo er dødt

men hvad med en Harmony Elite
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 13:44
Et alternativt forslag er at designe din egen remote via en smartphone app.

Jeg har en som hedder Anymote, i øvrigt den eneste app jeg nogensinde har ofret penge på. Jeg må indrømme at jeg ikke bruger den så meget som jeg havde troet jeg ville, men det er nok bare fordi jeg er lidt gammeldags. Den er sgu ellers smart og kan styre ALT vi har i huset.

Lige præcis Anymote er speciel, fordi den også virker med IR, hvis din telefon har en IR-blaster, så den virker også til ældre udstyr som ikke er "smart".
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 13:48
Hat godt nok en telefon i gemmerne med ir blaster.
Men som jeg ikke fik skrevet i den første besked, så vil jeg gerne have fysiske knapper til det mest almindelige brug, skru op og ned osv. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 17:16
Jeg kan kun sige at jeg er herreglad for min Lintronic løsning.

Beo4 er bare en lækker remote med rigtige knapper, hvilket vægter højt hos mig (ja, har været forbi en Philips pronto med touch).
Ved siden af er de der Logitech Remote bare plastic oh ja, neeo er en dødssejler....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2019 kl. 20:28
Ja, jeg er helt enig i dig med hensyn til lækkerheden i beo4 og den blev også indkøbt at præcis samme årsag, men eftersom projektet endte på hylden i næsten 3 år, må jeg bare erkende det ikke er der jeg ender. Pt.

Derfor søger jeg en "plug'n'play" løsning, som bare er lidt mere lækker end min gamle 650.

Så spørgsmålet er jo nok, hvad er der under beo4, som er mere plug'n'play 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu