recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Auto tænd/sluk surround receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Auto tænd/sluk surround receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ThorGunderson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2019
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThorGunderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Auto tænd/sluk surround receiver
    Sendt: 15-Februar-2019 kl. 11:52
Jeg er stadig på projekterings stadiet og søger erfaring og råd fra folk der ved hvad de taler om
Jeg har planlagt at i vores nye hus vil jeg have et 5.1.2 højtalersetup i Dolby Atmos eller DTS:x format
Jeg har nu et par spørgsmål til 'valg af' receiver/sorround sound forstærker

Hvis jeg finder en receiver/surround sound forstærker som understøtter både Dolby Atmos og DTS:x og har indbygget Chromecast (som sony STR-DN1080) kan jeg så:

Spørgsmål: Tænde receiver via chromecast-Spodify på mobilen, og høre musik, uden at TVet tændes og receiver slukker når jeg stopper med at spille via chromecast-Spodify, og høre musik i 2.1 format
Spørgsmål: Tænde receiver via chromecast-youtube på mobilen, og høre lyden og at TVet automatisk tændes og måske TV slukker når jeg stopper med at spille via chromecast-Youtube
Spørgsmål: Tænde receiver via Smart TV, og høre lyden og receiver slukker når jeg slukker TVet
Spørgsmål: Tænde receiver via HDMI Apple TV 4K, og høre lyden (atmos) og receiver slukker når jeg slukker TVet/Apple TV

Disse spørgsmål er opstår i håbet om at Receiveren kan gemmes væk og at jeg kan kontrollere volumen via app på mobil eller TVs fjernbetjening


Redigeret af ThorGunderson - 15-Februar-2019 kl. 12:48
Nybyg 2019
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2019 kl. 21:02
1: Den vil ikke tænde dit TV, da indbygget CC kun er til lyd. Så den sender ikke signal over HDMI CEC, når du slår det til. Om den automatisk vil slukke, når du stopper med at spille ved jeg dog ikke. Jeg vil dog tro det er muligt.
2: Som sagt, den indbyggede CC er kun til lyd.
3: Det er en standard CEC funktion
4: Også en standard CEC funktion.

Du har ikke overvejet om en multiremote mere er vejen frem, og så ikke bruge CEC? Jeg har dårlig erfaringer med CEC. Synes det virker for ustabil.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu