recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - genbruge lexcom stik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

genbruge lexcom stik?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: genbruge lexcom stik?
    Sendt: 18-Februar-2019 kl. 21:01
Jeg har for mange år siden fået en del brugte lexcom 125 og 250. De har virket indtil jeg fik nyt kabel (AWG 24) som skulle have samme tykkelse som det gamle, nu har jeg bare svært ved at samle stik så alle forbindelser er der, øv øv.


Er det bare dårlig kabel eller generelt dårlig ide at genbruge lexcom stik?


Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 14:39
Dårlig ide at genbruge Lexcom stik.
De knive der sidder i stikket og som skærer sig ind i kobberwiren når man monterer kablet, er kun designet til at blive brugt en gang.
Mvh Jesper
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 16:37
jeg har kun brugt brugte lexcom stik her i huset og ved andre private hjemme installationer, jeg har ikke oplevet nogle der ikke kunne genbruges endnu, eller nogen der har fået fejl over tid. (jeg tænker vi snakker +100) og det er både 125 og 250 jeg har brugt.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 18:14
jeg har også før brugt brugte uden problemer. Men virker desværre ikke med det nye kabel. Tror jeg prøver med to nye stik og ser om det dur, ellers er det nyt kabel.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 20:13
Hvilke materiale er det nye kabel af? altså inderlederen ? er det en fast core, eller flere cores ?
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 20:51
fast / solid
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 09:11
Affer: er det cat 5e eller 6 eller andet kabel du har brugt? Har du evt link til hvilket kabel det er?
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2019 kl. 08:00
Hej 

Du kan være så uheldig at dine kabler er CCA typen, Copper Clad Aluminum. Srab lidt på en leder og se om der dukker aluminum, op under kobberet ?
CCA er basalt set low cost Kina kabler, der kun et et skridt væk fra at være komplet ubrugelige, men de er billige.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2019 kl. 09:51
Det var billigt, med det eneste min lokale kabel forhandler lige havde. Nu har jeg får nye stik og kabler fra Schneider. Det dur bare. Har prøvet de gamle stik på det nye kabel, det var bedre men ikke helt godt. Så for mig er genbrug, selv om jeg har gjorde det før, no go fra nu, det er simpelthen tidspild. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu