recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony Xf90 har overtaget min Shield
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony Xf90 har overtaget min Shield

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony Xf90 har overtaget min Shield
    Sendt: 19-Februar-2019 kl. 09:40
Jeg har netop investeret i dette tv, og har nu en lille udfordring. 
Fjernbetjeningen har overtaget styringen af mit Nvidia Shield. 

Hvordan ophæver jeg denne paring, synes ikke jeg kan finde noget i menuerne?

Grunden til at dette er et problem, er at når jeg skifter væk fra den indgang som Shield benytter, så vælger Sony fjernbetjeningen samtidig at slukke for Shield.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 11:07
Du kan ændre på Shielden om den skal slukke ved indgang skift. Noget med indstillinger hdmi cec noget...
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2019 kl. 11:10
Tak Ole, det vil jeg prøve, selvom jeg tvivler på at det er det, da den aldrig tidligere har slukket ved indgangsskift, men det skal selvfølgelig have et forsøg.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 12:16
må man spørge hvad du synes om tvet ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Kjeldbjerg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2019 kl. 12:34
Det må man gerne, men har ikke så meget at byde ind med endnu.

Jeg gik fra et Pana plasma, VT30, så det har umiddelbart ikke været det store spring i billedekvalitet, det hele er bare større. 
Men det var forventet, jeg er bare positiv over at jeg ikke synes billedet er dårligere, det havde jeg lidt frygtet, da jeg altid synes der er dårligt billede (hakkende, soap opera osv) hos diverse kammerater med LED, der dog typisk bare bruger standard-indstillinger med diverse motionflow og andet slået til. Bliver interessant når jeg får indstillet tv'et lidt.

Min kone synes at billedet er til den mørke side, men hun er også altid imponeret af butikkernes lys og farve-eksplosion.

Jeg prøvede at spille lidt Fifa 19 igår, i HDR, og man skal lige vende sig til lyset, men flot ser det ud. Spillet kørte flydende, hvilket er meget vigtigt for mig, igen baseret på dårlige oplevelser på andres tv.

Jeg har ikke brugt smart-tv delen, der bruger jeg stadig Shield, men ungerne og konen har brugt tv'ets Netflix, uden at kommentere på hastigheden. Det samme med lyden, de har ikke bemærket at lyden kommer ud fra tv'et, kontra fra højttalerne tidligere. Det har jeg dog, så højttalerne skal sluttes til igen asap.

Fjernbetjeningens udseende er kedeligt og matcher ikke den kvalitet som tv'et udstråler, her kunne man godt forvente mere når man smider 10K efter en skærm.

Generelt er de første indtryk positive, og forventer kun at det fortsætter, efterhånden som jeg har nørdet lidt med tv'et. 
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu