recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65B7V fjernbetjening skruer op
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65B7V fjernbetjening skruer op

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED65B7V fjernbetjening skruer op
    Sendt: 22-Februar-2019 kl. 10:15
Fjernbetjeningen til mit LG OLED65B7V kan også styre lyden op/ned for min surround forforstærker (Nuforce avp-18).
Problemet er at når jeg skruer op og ned for lyden ved at trykke et par gange på fjernbetjeningen til LG - fx et par klik "lyd op" og lægger fjernbetjeningen på bordet - så fortsætter den selv med at skrue lyden op. 
Jeg har prøvet at skifte batterier i fjernbetjeningen. Det ændrer ikke noget. 
Har I et bud på hvad årsagen er og hvordan det løses?
Det er begyndt ret pludseligt og har været et vedvarende problem i nogle uger.


Redigeret af Warren - 22-Februar-2019 kl. 10:16
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2019 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

..
Problemet er at når jeg skruer op og ned for lyden ved at trykke et par gange på fjernbetjeningen til LG - fx et par klik "lyd op" og lægger fjernbetjeningen på bordet - så fortsætter den selv med at skrue lyden op.
Spørgsmål er om det er tast der "hænger" - hvis du holder hånd over fjernbetjening ende og spærrer for IR signal, sker det så stadigvæk? 
Kan evt. også tjekkes med mobil/digital kamera, som kan "se" og vise IR lyset. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2019 kl. 10:49
Og du tror ikke bare det er din Nuforce der fortsætter..?  Peg din remote ind i kameraet på din tlf og kig om dioden i remote´n blinker efter du har sluppet tasten. 
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2019 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Og du tror ikke bare det er din Nuforce der fortsætter..?  Peg din remote ind i kameraet på din tlf og kig om dioden i remote´n blinker efter du har sluppet tasten. 

Jeg har lige tjekket LG fjernbetjeningen mod mobil kamera. Signalet stopper når tasten slippes. Både op og ned.
Hvad får så Nuforcen til at fortsætte? I 1½ år har der ingen problemer været med samme setup.

Jeg prøvede at slukke Nuforcen og tage strømmen helt fra. Det hjalp ikke.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2019 kl. 10:11
Kan jo både være tv og amp der gør det, da de jo er forbundet via hdmi. Fejlen skyldtes formodentlig at det ene apparat har modtaget en software upgrade med en fejl lille i. Så nu kan du bare vente til der kommer en ny upgrade uden fejl. Du kan jo kun finde synderen ved at prøve med et andet tv eller amp. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu