recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er en 7 plus stadig brugbar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er en 7 plus stadig brugbar?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er en 7 plus stadig brugbar?
    Sendt: 24-Februar-2019 kl. 21:25
Overvejer lidt, efter at have været stået af iphone racet siden 3gs var the shit, at prøve en iPhone igen.

Er blevet tilbudt en 7 plus til en ok pris. Vil den kunne, ud fra hardwaren være brugbar i en fornuftig tid endnu? 

Hvad er jeres vurdering, og hvad må man evt betale for en sådan i 128 GB? 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2019 kl. 22:11
1. ja selvfølgelig kan du stadig bruge en iphone 7 - og i plusseren er kameraet lige en ekstra tand bedre, hvis man vil bruge den til det.
2. har man prøvet en nyere, så er det dog nok en kende svært at gå tilbage. har personligt en 7'er og en Xr på arbejde. - man vænner sig uhyggeligt hurtigt til faceID.
en 7+ i 128GB afhænger helt klart af standen. Nyprisen for en 128GB 7+ er 5900,- så afhængig af standen ligger du nok omkring de 3-3,5K
3. - definer "fornuftig tid"? Hvis du mener den skal holde 4 år, så vil den blive lam i koderne de sidste 2 år. - som med alle andre telefoner der når +4 år. Problemet er nok snarere batteriet til den tid end det vil være hastigheden som driver dig mod en nyere enhed. men igen Apple enheder ER de eneste enheder som er supporteret med opgraderinger af OS efter +4 års levetid. - og endda ofte med hastighedsforbedringer i kølvandet.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2019 kl. 06:22
Den mest morderne telefon jeg til dato har haft, et min nuværende p20 lite.
Det jeg var bange for med en 7'er, var at den allerede var træg og langsom. Batteriet er i nogle og 90'erne i tilstand på den jeg er blevet tilbudt. 
Primært har jeg altid sagt at en telefon må koste mig 100 kr/md i afskrivninger.

Jeg skal give 2.000 for den, så det lyder til, at jeg kan holde mig inden for den grænse, hvis den bare holder 1.5 år, før den er "gammel" 
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2019 kl. 10:43
IPhone 7 eller 7 plus er bestemt brugbar, konen har en iPhone7 og den virker godt, og holder batteri 1-2 dage, men hun sidder ikke med den hele tiden.

Den skal også nok holde et par år

Hvis der er økonomi, ville jeg vælge iPhone 8, bedre kamera, trådløs opladning og så virker fingeraftryk betydeligt bedre
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2019 kl. 10:31
Anvender en 6 plus'er. Dejlig skærmstørrelse - meen... I takt med opdaterede versioner af IOS er den faktisk ved at være lidt langsom og en anelse "laggy".

6s'eren har dobbelt så meget ram (2GB), og 7'eren tre gange så meget (3GB).

CPU mæssigt har 6-plus'eren en dualcore 1.4GHz, 6s'eren dualcore 1.84GHz og 7'eren en quad core 2.34GHz...

Så ja - 7-plus'eren er bestemt brugbar :-)

LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2019 kl. 15:05
Kører selv med en 3,5 år gammel 6S og den er bestemt brugbar, kører fint på nyeste IOS etc.
Så en 7'er vil efter min mening være fin og sagtens kunne klare et par år...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2019 kl. 23:22
Min kæreste har en 6S'er nu og den kører fortrinligt. Hun vil dog skifte nu, men ikke fordi der er det fjerneste galt med den. Hun vil bare gerne tilbage til Android igen :)
Til top
zabina_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2015
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zabina_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2019 kl. 18:51
Har også stadig min 6 Plus. Den er 100% brugbar dog oplever jeg også den er blevet sløj efterhånden, men altså stadig brugbar.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2019 kl. 19:41
Tak for jeres input.

Zabina_m hvad tænker du, når du skriver sløj?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2019 kl. 20:43
Zabina mener formentlig at den "hænger" lidt, bliver lidt langsom ved ressourcekrævende aktiviteter.
Men hun taler om 6 Plus, så to generationer ældre end den 7'er du taler om....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu