recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-S2 / Kortlæser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-S2 / Kortlæser

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
momme8600 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2019
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér momme8600 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-S2 / Kortlæser
    Sendt: 25-Februar-2019 kl. 11:24
I mit sommerhus har jeg en parabol med 2 LNB, en der kan trække tyske kanaler og en til VIASAT kanalerne.
 
Der kun en ledning ind i huset, så når huset er udlejet til "tyskerne" kobler jeg en "tysker-boks" til og bytter om til Viasat-boksen, når jeg selv er i huset.
Jeg vil gerne undgå denne bytten rundt, samt samle det hele på en fjernbetjening !SmileSmile
 
Jeg tænker lidt på, om denne løsning kan anvendes:
 
Køb af nyt fjernsyn med en indbygget parabolmodtager DVB-S2 og en CI indgang, planen er så at bruge DVB-s2 til de tyske kanaler og købe et CA-modul hos Viasat... vil det kunne virke?
 
Går ud fra at måde at skifte rundt på sker via en "source-knap", og så vælge DVB-S2 eller CI/CA.... set med mine øjne undgår jeg at have bokse stående og jeg vil fremover kun have en fjernbetjening!!
 
Jeg ved godt at jeg så mister VOD-tjenesterne mv. fra Viasat, men det kan kompenseres med en cromecast..
 
Nogle gode råd?WinkWinkWink
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2019 kl. 12:04
Med en DiSEqC switch kan din boks eller DVB-S2 TV i opsætning sættes til at vælge hvilken parabol (2 eller flere) der skal modtages fra:

Tidligere var Viasat lidt hysteriske med kun at ville bruge deres egen boks, men det er vist løsnet op nu med et godkendt CI modul:

Begge dele kræver selvføgelig at boks eller TV understøtter disse dimser/funktioner.  Smile
Så hvis din Viasat boks kan det, er det jo i grunden nok med en DiSEqC switch, så VOD bevares. Wink 


Redigeret af JørgenT - 25-Februar-2019 kl. 12:10
Mvh. JørgenT
Til top
momme8600 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2019
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér momme8600 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2019 kl. 12:28
Fantastisk .. tak for svaret Hug
Til top
momme8600 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2019
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér momme8600 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2019 kl. 10:37

Kom til at tænke på; så har jeg vel stadig en boks stående og dermed mere end en fjernbetjeningWinkWink, eller misforstår jeg noget

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2019 kl. 11:24
Jo, stadigvæk en Viasat boks, og det er vel stort set kun den fjernbetjening der skal bruges?
TV er jo bare en monitor som skal tændes, ved ikke om Viasat fjernbetjening kan programmeres til det?
Jeg går ud fra volumen kan klares på boksen?

Ellers så findes der jo universal fjerbetjeninger der kan programmeres til at klare det hele. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu