recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Back box til loftshøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Back box til loftshøjtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenA1990 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenA1990 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Back box til loftshøjtalere
    Sendt: 26-Februar-2019 kl. 16:44
Hejsa alle sammen

Jeg skal snart have bygget nyt hus og i den forbindelse skam jeg have en dedikeret hjemmebio. Jeg vil gerne have indbyggede loftshøjtalere og har af hifiklubben fået at vide at jeg skal bruge såkaldt back boxes. Mit spørgsmål går på: hvordan installeres disse? Hverken elektrikeren eller byggelederen har erfaring med dette. Der er granulat isolering på loftet. 

Jeg er temmelig blank på hvordan jeg får skidtet til at hænge sammen på den bedste måde. Indtil videre har jeg aftalt med byggelederen at de får fire stk. Back boxes som de installere. Men hvordan kan jeg efterfølgende vide hvor jeg skal skære hul i loftet til højtalerne?? 

Hilfe bitte. 
Til top
Lygtemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2007
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lygtemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2019 kl. 16:48
du må måle ud hvor de bliver placeret og så lave hul bagefter.
Sony 55x9005b
Sony PS4
Panasonic DMP BDT310
Harman Kardon AVR 370
JBL LS80
JBL LS40
JBL LS Center
JBL LS 120P
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2019 kl. 18:36
Spørg i Hi-Fi klubben, de ved besked. Tag alle spørgsmål og ideer som du har med ned i klubben...få dem til at fortælle hvad som vil være optimalt til dit rum. Tag tegning af huset med og vis hvor højttalerne skal spille, så kan de komme med ideer...

Frank 
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2019 kl. 19:44
Køb noget Tannoy, professionelle højtalere og så kommer de med backcan monteret. Noget nemmere for dine håndværkere at håndtere
Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2019 kl. 08:47
Jeg er også ved at bygge/renovere og planlægger også at installere loftshøjtalere.

Følgende link kan måske være til lidt hjælp hvis det drejer sig om b&w-højtalere:
f.eks. skal ccm663 bruge BB 6C som BackBox og PMK C6 som pre-mount-kit

Og på følgende link kan man få flere informationer om b&w-højtalerne og om tilhørende BB'ene og PMK'ene:

Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2019 kl. 18:55
Har selv for nylig sat 2.0 system af aktive Bluetooth højttalere i loft i køkkentilbygning med backboxes. Ikke noget farligt avanceret, sammenlignet med hjemmebio. Backboxes var krydsfiner beklædt med "uld" og blev skruet fast indefra boxen vandret ind i loftspær, så undersiden/åbningen flugtede med det kommende gipsloft (hvis det giver mening).

Grundig opmåling hjælper, med mange fotograferinger af diverse mål inden loftet monteres og skjuler det hele, og så skære hul bagefter. Min elektriker havde et laser vaterpas der kunne pege lodret op, så den satte vi på gulvet hvor den så sigtede midt i backboxen. Så målte vi placeringen af laser vaterpas udfra væggene. Senere skulle den bare stå der igen og pege lige op.

Husk at trække - eller bede elektrikeren om at gøre det - alle højttalerkabler, evt. strøm , forbindelser til evt. forstærker osv., forbindelser imellem højttalerne
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu