recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern RIAA til Surround Receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstern RIAA til Surround Receiver?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2019 kl. 21:36
Om du vil opnå bedre lyd med den RIAA du har kig på synes jeg du skal prøve af. Men altså en RIAA til 700 kr. med strømforsyning og et antal led i detailkæden til at drive prisen op kan næppe indeholde megen ekstra kvalitet i komponenter eller design end din Yamaha.

Nu ved jeg ikke hvilken pickup du har, men her kunne du potentielt opnå større forbedring.

Eller gå på DBA og checke en af de mange forforstærkere med RIAA til under 2000 kr. Jeg kan nogle gode bud fra LC Audio, Musical Fidelity, Project etc.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af NesraL NesraL skrev:

Og jo, min receiver har også den funktion som hedder Pure Direct. Den plejer jeg at bruge til musik, når jeg hører FLAC filer fra min NAS, og når jeg streamer til min Chromecast.
Men når jeg hører vinyl, plejer jeg faktisk ikke at have den aktiveret - der bruger jeg ligeledes Straight. Det synes jeg umiddelbart lyder bedre. 

Jeg bruger også "Pure direct" hver gang der skal streames musik og lyttes til plader, men det er nu kun fordi at jeg ikke vidste der var en "Straigth"... TongueLOL

Den må jeg hellere få prøvet af i weekenden! Big smileBig smileBig smile
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 15:51
Jeg har lige købt en Argon Phono 1 pre amp, den billige fra klubben til 599kr 


Den er ultra kompakt, har ingen justeringsmuligheder, men lyder godt, skiftede også forstærker så det svært at forklare hvordan den lyder uden kun at skrive den lyder godt, for det gør den.

Til prisen er den god og hvis den lyder bedre end det i din av receiver (tror man skal godt op i prisen for at en av reciever har en god riaa,pladespiller indgang) så har du fået forbedret lyden billigt ellers kan du altid returnere den og få pengene tilbage.

Du skal bare huske på der ikke er nogen signalkabler med, bruger dem her (langt bedre kvaliteten en standard  kabler fra Qed,Audioquest og hvad der nu ellers findes) https://www.av-connection.dk/?PGr=8135
Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NesraL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 09:23
Jeg takker igen for de gode inputs.

Jeg kan berette om, at jeg har købt mig en brugt Rega MM Fono Mk2, og der er dæleme sket ting og sager - til det absolut positive 😊
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 16:23
Måske skal du skrive en smule om hvad du oplever.

Det er god viden til andre i forum.
Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NesraL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2019 kl. 17:38
Det er helt klart som om der er mere hul igennem nu med den nye RIAA. Jeg bilder i hvert fald mig selv ind at jeg hører flere detaljer end jeg gjorde før, og at det hele bare fremstår en smule mere tydeligt. 
Men den største ændring er helt klart dynamikken. Der er så helt afgjort også en stor forskel. Det er et meget større lydbillede, med mere, og bedre defineret bas.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu