recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router + særskilt AP/mesh?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router + særskilt AP/mesh?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henrikmilling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikmilling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router + særskilt AP/mesh?
    Sendt: 03-Marts-2019 kl. 18:00
Hej - Jeg skal have skiftet min gamle router - men vil i den forbindelse gerne have adskilt selve firewall/router-delen fra WiFi-delen. Routeren står på loftet i den ene ende af huset - så det giver ikke rigtig mening at have et AP der. Men - hvad skal man gå efter så? Vil egentlig gerne have mesh på WiFi siden - men - er det smart når jeg nu har ethernet-kabler på i begge ender af huset samt "midt på"? Så - hvilken router (uden WiFi - men gerne med en del porte) samt hvilke WiFi-enheder skal jeg kigge efter?

På forhånd mange tak Smile
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 07:01
Jeg har google wifi.

Det har givet fantastisk dækning og hastighed på wifi.

Når google wifi er sat op, kan det godt kables. Om det bliver mere stabilt ved jeg ikke.

Med hensyn til router, så har ASUS en godt rygte. Husk at router skal kunne sættes i brigde mode, hvis du tilslutter mesh netværk.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har google wifi.

Det har givet fantastisk dækning og hastighed på wifi.

Når google wifi er sat op, kan det godt kables. Om det bliver mere stabilt ved jeg ikke.

Med hensyn til router, så har ASUS en godt rygte. Husk at router skal kunne sættes i brigde mode, hvis du tilslutter mesh netværk.
router skal da ikke i bridge mode. Skal bare slå wifi fra på den, hvis han ikke ønsker den skal kunne tilgås med wifi.

Den kan da sagtens indgå i et mesh netværk, check fx Asus 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 16:39
Google wifi laver sit eget netværk. Det kan godt blive noget rod hvis router ikke er i brigde.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 16:55
der findes andre mesh systemer som ikke er så begrænset som google
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

der findes andre mesh systemer som ikke er så begrænset som google
  
Et Mesh netværk har jo også en router (hos Google WiFi er det en af enhederne), så det giver da god mening at sætte den anden router i bridge, så der f.eks. ikke er 2 DHCP-servere med de problemer det kan give.
Det går jeg ud fra gælder alle MESH netværk.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 21:24
Jeg bruger en Asus router sammen med AP fra Ubiquiti. Et AP har jo netop ikke router funktionalitet, så det giver god mening. Hvis det bare er DHCP, så kan man nok godt slå det fra på Goolge wifi og bruge sin egen. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 22:42
Hvorfor så ikke sætte router i brigde mode?

Google er fed fordi det performer fantastisk og passer sig selv.

Hvis man vil rode med DHCP er det ikke google wifi. Så vælger man noget andet.

Nogle siger begrænset. Jeg siger nemt.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2019 kl. 16:27
måske du burde overveje noget som understøtter wifi 6 ?


Til top
henrikmilling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikmilling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2019 kl. 21:00
Super inputs - tak for dem :-) Jeg har nok mest af alt brug for at kunne styre min firewall/router sådan rimeligt præcist - og som sagt - få WiFi AP'en "ned i midten af huset". Så det bliver vist en AX router som jeg så kobler et kablet-AP på (i stedet for mesh'en).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu