recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fald i bitrate på TV2 hos YouSee???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fald i bitrate på TV2 hos YouSee???

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 09:55
egen antenne gider jeg ikke.
Nu er det ikke kun sport der er ringe på streaming men jo en fodboldkamp er også for ringe.
Det værste er faktisk "go morgen danmark" det er så sindsygt komprimeret så man dårligt kan se om det er PUK eller Mikkel der er vært.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

egen antenne gider jeg ikke.
Så er det jo dit enkle valg: Betal prisen for kabel-TV, eller lev med streaming kvalitet. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

egen antenne gider jeg ikke.
Nu er det ikke kun sport der er ringe på streaming men jo en fodboldkamp er også for ringe.
Det værste er faktisk "go morgen danmark" det er så sindsygt komprimeret så man dårligt kan se om det er PUK eller Mikkel der er vært.

Lige præcis det program er, af en eller anden grund, i en fuldstændig grotesk elendig kvalitet.

Synes ikke andre TV2 programmer er så slemme. DR TV er dog generelt i bedre kvalitet end TV2 PLAY.


Redigeret af Deschain - 11-December-2020 kl. 11:33
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

egen antenne gider jeg ikke.
Nu er det ikke kun sport der er ringe på streaming men jo en fodboldkamp er også for ringe.
Det værste er faktisk "go morgen danmark" det er så sindsygt komprimeret så man dårligt kan se om det er PUK eller Mikkel der er vært.

Lige præcis det program er, af en eller anden grund, i en fuldstændig grotesk elendig kvalitet.

Synes ikke andre TV2 programmer er så slemme. DR TV er dog generelt i bedre kvalitet end TV2 PLAY.

nå ok er det ikke kun streaming det er ringe... er go morgen danmark også ringe via kabelTV?

Er bare generelt træt at at vores udbydere leverer så ringe materiale til vores alt for gode TV.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

egen antenne gider jeg ikke.
Nu er det ikke kun sport der er ringe på streaming men jo en fodboldkamp er også for ringe.
Det værste er faktisk "go morgen danmark" det er så sindsygt komprimeret så man dårligt kan se om det er PUK eller Mikkel der er vært.

Lige præcis det program er, af en eller anden grund, i en fuldstændig grotesk elendig kvalitet.

Synes ikke andre TV2 programmer er så slemme. DR TV er dog generelt i bedre kvalitet end TV2 PLAY.

nå ok er det ikke kun streaming det er ringe... er go morgen danmark også ringe via kabelTV?


Det ved jeg ikke? Det er streaming jeg svarer på...
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 19:11
Kvaliteten "ude fra byen" ala aftenshow/Go' aften kan til tider godt ligne lort og lagkage encode-mæssigt. Men det handler helt sikkert ikke om det sidste led med encoding eller bitrate ud til slutkunden, men langt mere om bitraten benyttet fra fjernlokationen til TV stationens continuity, da udsendelser lige før og efter transmission fra fjernlokationen uden for kvægtorvet og TV-byen samtidigt kan stå fint og som vanligt.

Redigeret af TBC1 - 11-December-2020 kl. 19:14
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 20:56
Gælder fald i bitraten også for lokal tv på TV2? Her oplever jeg at kvaliteten er ekstremt god på TVSyd.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu