recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV, men hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV, men hvilket?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV, men hvilket?
    Sendt: 08-Marts-2019 kl. 20:40
Hej Recordere

Jeg skal flytte og vil i den forbindelse gerne have et nyt og større tv.

Jeg har samsung 8 serie curved på 48" og er egentlig ganske tilfreds med kvaliteten, men når man nu skal skifte vil jeg gerne have noget i den lidt højere kvalitet.

Men hvad skal man så? Umiddelbart kan jeg læse at OLED er bedre i forhold til QLED på mange punkter, men i oplyste rum er QLED bedre? Rummet bliver rimelig lyst, men jeg forventer at anskaffe noget mørklægning (dog ikke sikkert).

Mine krav er 55" og maks 10.000kr

Jeg har B&W højtalere som jeg er glade for, en pioneer receiver og AppleTV hvor alt mit tv foregår igennem (Netflix, tv2play, DRtv, Viaplay, Yousee, Plex) 

Så hvad vil i anbefale? Jeg er lidt hooked på at få ambilight, men hvis jeg til samme pris får bedre kvalitet kan det undværes.

Glæder mig til at høre jeres argumenter! :D 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2019 kl. 21:38
LG B8 eller C8 ville være mine bud til dit budget.

Men er du til lysshow så er der kun Philips der laver det.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

LG B8 eller C8 ville være mine bud til dit budget.

Men er du til lysshow så er der kun Philips der laver det.

Ja ved at Philips er de eneste, er det overrated? Vil jeg sætte mere pris på de andre skærme i forhold til pris og kvalitet?

C8 havde jeg kigget lidt på, er B8 et ligeså godt alternativ? Hvis de stod til hhv. 7000 og 8000 hvilket burde jeg så vælge?

Har også kigget lidt på Sony, AF8, det har lige været i Bilka til 10.888, så jeg tænker det måske ville komme yderligere ned i pris i løbet af sommeren, og så var det måske et bedre alternativ? 


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 11:40
ambilight gør intet godt for billedet

det er bare lys på væggen.   

går man op i det "perfekte" billede så klarer alle oled den opgave super godt.

C8 eller B8    tror ingen kan se forskel   .  C8 er måske lidt mere fremtidssikkeret og kun måske pga bedre cpu
Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 12:33
Jeg ville afgjort også gå efter en LG 55" B/C8. Det er jo helt vildt, at prisen er godt under de 10K nu for sådan en flot OLED. Men så er der penge til at få den kalibreret.

Har selv LG C7, kalibreret, og det er jo et fantastisk billede. 
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 16:05
Okay, så tror jeg jeg vil holde lidt øje med C8'eren, jeg skal først flytte om 1 måned, burde jeg vente hen over sommeren og se om der kommer noget nyt? :) 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2019 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Umiddelbart kan jeg læse at OLED er bedre i forhold til QLED på mange punkter,


Ikke nødvendigvis
“2: QLED vs. OLED? – Den er straks sværere, for nu.”

Du kan læse testen at artiklen her
https://www.recordere.dk/2019/03/qled-tager-syvmileskridt-i-aar/


Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 16:53
Så lige Sony AF8 til 8.999 i Bilka.

Hvis valget står mellem LG C8 og Sony AF8 hvilken ville i så vælge? 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Så lige Sony AF8 til 8.999 i Bilka.

Hvis valget står mellem LG C8 og Sony AF8 hvilken ville i så vælge? 
Helt klart Sony, ikke mindst pga. at Sony´s stabile billede forløb.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 21:13
Jeg valgte en AF8 over C8. I sidste ende handlede det egentlig kun om design, da jeg ikke er så vild med glaspladen rager så meget ned over rammen på C8. Men om det så egentlig ville være noget man så, når først den hænger på væggen, er jeg sgu lidt i tvivl om.

C8 (vel at mærke ikke B8) har fordelen, at den kan klare 4K helt op til 120hz, hvor AF8 så kun kan klare optil 60hz.
Til gengæld har AF8 Sony's virkelig gode Motion Flow, som virkelig hjælper på et roligere billede ved panoreringer.
Uanset hvilket af dem du vælger, så får du dog topklasse :)
Og lige angående Philips, så gælder det samme. Du får stadig et topklasse TV. Du skal bare ikke købe det på grund af Ambilight. Det er bare en feature.

Andgående den med at LCD skulle være bedre en OLED i oplyste stuer, så er der sikkert noget om snakken. Men du skal ikke tro at et OLED er fuldstændig ubrugelig i oplyste stuer med store vinduer. Jeg sad så sent som i dag og så på mit AF8, som hænger lige ved siden af et højt og bredt vindue, der var trukket fra. Havde overhovedet ingen problemer med at se noget.
Jeg kom selv fra et Panasonic plasma der var angivet til 300 nits. Altså betydelig lavere end mit nye AF8. Og selv den havde ikke det fjerneste problemer med at billedet i høj dagslys.
Så tag det lige med et gran salt, når LCD fanatikere prøver at bruge det som et argument mod OLED.
Med mindre man har et rimelig nyt TV i forvejen, så vil et nyt OLED nok stadig have højere lysstyrke, end det man kommer fra.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu