recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bose hovedtelefoner - Kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bose hovedtelefoner - Kvalitet?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bose hovedtelefoner - Kvalitet?
    Sendt: 09-Marts-2019 kl. 13:12
Hejsa folkens,

Jeg har et par Bose QC25, som jeg har brugt rigtig meget på fly rejser. De er ca 2½ år gamle (kostede omkring 2300kr), og for et par dage siden røg enheden i højre side..
Jeg skrev til Bose, i håb om at de ville acceptere at bytte eller reparere dem, da jeg anser Bose for et højkvalitets produkt, som bør kunne holde ud over de normale 2 års reklamationsret, ved normalt brug. Men jeg blev skuffet gjorde jeg. Boses "tilbud" var at ombytte dem til den nette sum af 1500 kr.

Er mine forventninger til hvad man kan forvente at få for 2300kr for høje?

Jeg har et par AKM studio hovedtelefoner, som jeg tror kostede omkring 700 kr da jeg købte dem for 15 år siden. De er slidte, men de spiller stadig upåklageligt. De er endda blevet behandlet med væsentligt mindre respekt end Bose hovedtelefonerne, som altid er blevet pakket ned i den tilhørende transport kasse.

Jeg har brokket mig til Bose, men de er ikke til at hukke eller stikke i. Så nu vil jeg selv forsøge med en reparation eller kigge efter et andet mærke. Måske sonys...


Redigeret af antilles - 09-Marts-2019 kl. 13:13
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 17:10
Tror bare du har været uheldig 

Elektronik kan holde længe.   Dog syntes tildensen at det lever kortere tid end for 10-20 år siden
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tror bare du har været uheldig 

Elektronik kan holde længe.   Dog syntes tildensen at det lever kortere tid end for 10-20 år siden


Jeg kan se rundt omkring på nettet, at jeg ikke er den eneste, men der er dæleme også lavet mange QC25, så det er vel klart nok.

Pointen er at Bose bør acceptere at jeg har været uheldig, og stå ved deres påstand at de laver kvalitets produkter, ved at hjælpe med en udskiftning eller reperation. Især når de stadig er så relativt nye.
Til top
bingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2019 kl. 22:10
Var så "heldig" at min venstre side røg i mine QC25 , før de var 2 år.
Men det er dårligt at det er en så kendt fejl på et "ikke billigt" produkt. Min kollega fik ombyttet sine 4 mdr før mig



Redigeret af bingo - 14-April-2019 kl. 22:11
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 06:46
Jeg synes godt nok liiiige, at du strækker den en tand for meget. At klandre Bose for dårlig service, fordi din enhed er stået af efter din reklamationsret på 24 måneder er ikke fair. Det er naturligvis irriterende, men hvis Bose skulle til at yde ekstra kompensation efter endt warranty, hvor går grænsen så? Hvad med den næste kunde som har en enhed der er 2,7 år gamle og som er stået af?

Der er en klar linje - den siger 24 måneder. Og den opererer de fleste store virksomheder efter. Jeg har købt udstyr til flere tusinde, som er stået af 6-12 mdr efter en warranty periode, og der var ikke noget at komme efter - udover en reparation for egen regning.

At sammenligne et par passive studio headphones med en aktiv QC25 er desuden nyttesløs. Den ene er aktiv og den anden er passiv. Når der smides elektronik i et produkt, er risikoen for fejl større. 
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 10:04
Jeg har haft præcis samme oplevelse med mine QC25. Umiddelbart når man læser på nettet, virker det som om det er et generelt problem med denne model - meget skuffende.
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Jeg synes godt nok liiiige, at du strækker den en tand for meget. At klandre Bose for dårlig service, fordi din enhed er stået af efter din reklamationsret på 24 måneder er ikke fair. Det er naturligvis irriterende, men hvis Bose skulle til at yde ekstra kompensation efter endt warranty, hvor går grænsen så? Hvad med den næste kunde som har en enhed der er 2,7 år gamle og som er stået af?
Min anke går netop ikke på reklamationsretten. Den overholder Bose selvfølgelig. Jeg er skuffet over at kvaliteten ikke er bedre og at produktet ikke holder længere end 24 måneder. Jeg synes Bose fortæller en historie omkring høj kvalitet, men når produktet kun holder lige godt de 24 måneder, så er der et mismatch mellem den kvalitet Bose står for og den de leverer. Jeg mener man bør give kunderne et bedre produkt til 2300 kr.

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Der er en klar linje - den siger 24 måneder. Og den opererer de fleste store virksomheder efter. Jeg har købt udstyr til flere tusinde, som er stået af 6-12 mdr efter en warranty periode, og der var ikke noget at komme efter - udover en reparation for egen regning.
Jeg er helt enig, lov mæssigt er der ikke noget at komme efter. Bose går som de skal. Jeg vil have dem til at erkende at der skal laveres et premium produkt når der betales for et sådant.

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

At sammenligne et par passive studio headphones med en aktiv QC25 er desuden nyttesløs. Den ene er aktiv og den anden er passiv. Når der smides elektronik i et produkt, er risikoen for fejl større. 
Jeg synes sammenligningen er OK, fordi det ikke er den komplekse elektonik i Bose hovedtelefonerne som er gået i stykker, men derimod den passive højttaler enhed. Bose kunne sagtens have valgt en enhed af højere kvalitet og derved undgået sådan en fejl. Jeg kan forstå et jeg absolut ikke er den eneste som oplever netop dette problem, og det kunne være pænt at Bose erkender at der er et kvalitets problem og giver kunderne bedre muligheder for at få afhjulpet fejlen. F.eks ved at tilbyde en billigere reperation eller en ombytning til en god pris. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 13:05
Det der typisk sker er at membranen slipper svingspolen, når de får et hårdt stød.

Jo nyere produkter er, jo mere er der optimeret på produktet (læs: sparet på alting) så forvent ikke 15 års levetid på et produkt proppet med elektronik.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu