recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - uoriginale batterier og lader til kamera: Dur De?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

uoriginale batterier og lader til kamera: Dur De?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: uoriginale batterier og lader til kamera: Dur De?
    Sendt: 13-Marts-2019 kl. 13:36
Nogen der har lidt erfaring med f.eks. Canon BP-828 uoriginale batterier og tilsvarende ladere.

Har tidligere været udsat for, at de uoriginale b.la. ikke var chippet korrekt.

Men eller skal man bare stadig holde sig til de originale, vil sgu også være lidt surt hvis et 25k kamera får problemer ved benyttelse af et batteri til stort set 1/3 af prisen.

Takker på forhånd
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 15:17
Til mit Canon 5D har jeg gode erfaringer med Duracell genopladelige. 

Men jeg har også haft nogle billige som ikke kunne kendes af kameraet

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 15:38
Hej.

Jeg har i mange år bruget forskellige batterier til både mine video kameraer og min Fjernstyret Helikopter. Jeg vil mene at bedre ladere er bedst til at oplade. Jeg har haft forskellig RC ( Remote Control ) ladere. De lader forskelligt alt efter hvor de er i deres lade fase og viser hvor mange mAH man har ladt ind i batteriet. Jeg kan huske at da jeg for 10 år siden skulle skrotte min gamle bil ville den ikke starte. Autoladeren kunne ikke lade batteriet op, men det klarede RC laderen uden problemer.

Jeg har brugt forskellige typer batterier. Både Blybatterier, A123 batterier og forskellige LIPO batterier. De bedste jeg har brugt var nogle A123 Batterier,som jeg tog ud af nogle DeWalt batteri pakker. På denne måde blev de meget billige og kunne lades helt op på 18 minutter. De dårligste war nok nogle Kina AAA batterier som jeg købte til nogle af vores fjernbetjeninger. Min erfaring må være det for batterier hænger pris og kvalitet ofte sammen. De helt billige baterier har normalt ikke den påtrykte kapasitet og holder ikke til det lovede antal opladninger. Men hvis man er heldig og finde nolge batterier fra den batteri fabrik der også laver de officelle batterier, ville jeg ikke være bange for at købe nogle fra deres overskuds produktion.

Men hvad har du af stik på dit kamera til ekstern power?

På mit video kamera har jeg er 4 polet XLR til ekstern power. Og spændingen skal bare være mellem 11-30 Volt DC. Så det er nemt for mig at lave mine egne kraftige Batteri pakker. Men det er ikke alle der har den mulighed.

Hilsen Carsten.
   


Redigeret af csell - 13-Marts-2019 kl. 15:41
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg har i mange år bruget forskellige batterier til både mine video kameraer og min Fjernstyret Helikopter. Jeg vil mene at bedre ladere er bedst til at oplade. Jeg har haft forskellig RC ( Remote Control ) ladere. De lader forskelligt alt efter hvor de er i deres lade fase og viser hvor mange mAH man har ladt ind i batteriet. Jeg kan huske at da jeg for 10 år siden skulle skrotte min gamle bil ville den ikke starte. Autoladeren kunne ikke lade batteriet op, men det klarede RC laderen uden problemer.

Jeg har brugt forskellige typer batterier. Både Blybatterier, A123 batterier og forskellige LIPO batterier. De bedste jeg har brugt var nogle A123 Batterier,som jeg tog ud af nogle DeWalt batteri pakker. På denne måde blev de meget billige og kunne lades helt op på 18 minutter. De dårligste war nok nogle Kina AAA batterier som jeg købte til nogle af vores fjernbetjeninger. Min erfaring må være det for batterier hænger pris og kvalitet ofte sammen. De helt billige baterier har normalt ikke den påtrykte kapasitet og holder ikke til det lovede antal opladninger. Men hvis man er heldig og finde nolge batterier fra den batteri fabrik der også laver de officelle batterier, ville jeg ikke være bange for at købe nogle fra deres overskuds produktion.

Men hvad har du af stik på dit kamera til ekstern power?

På mit video kamera har jeg er 4 polet XLR til ekstern power. Og spændingen skal bare være mellem 11-30 Volt DC. Så det er nemt for mig at lave mine egne kraftige Batteri pakker. Men det er ikke alle der har den mulighed.

Hilsen Carsten.
   

Canon har på deres XF400/ GX10 valgt at at selve opladningen skal ske med batteriet påmonteret kameraet via deres (enorme) strømforsyning via et alm. rundt DC stik.

Mine XLR stik er kun til Mic og med 48V phantom

Havde set på disse batterier og evt. den dobbelt lader
https://www.batterizonen.dk/search?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=CANON%2BBP-828&gclid=EAIaIQobChMI2-Si2LD_4AIVTsDICh3Pxw7LEAAYASAAEgLjvfD_BwE

Måske det er bedst at købe de originale batterier til knap kr. 800,- og den originale Canon CG-800 lader også til knap kr.800,- den minder meget om de lader der plejer at følge med et kamera, men kan selvfølgelig ikke forsyne selve kameraet med strøm.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2019 kl. 16:34
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2019 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Tak for info. Jeg har dog valgt at købe de originale BP-828 batterier og den originale cg-800 lader i dk. 
Tør sgu ikke tage chancen hvis de uoriginale batterierne laver ballade eller svigter, det lykkes faktisk at finde det hele til en fornuftig pris. Så mangler der bare nogle 512gb sd kort til den rigtige prisConfused
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu