recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Få mikrofon til jackstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Få mikrofon til jackstik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Få mikrofon til jackstik
    Sendt: 20-Marts-2019 kl. 20:27
hejsa skal gerne have koblet en mikrofon på en bluetooth højtaler med jackstick indgang. Kan man finde en sådan adapter - det er til en Marshall woburn højtaler og mikrofonerne sådan en standard en
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 21:03

 Det er sikkert en sådan du skal bruge. https://www.avxperten.dk/jack-adapter/jack-adapter-mono-mono.asp
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

hejsa skal gerne have koblet en mikrofon på en bluetooth højtaler med jackstick indgang. Kan man finde en sådan adapter - det er til en Marshall woburn højtaler og mikrofonerne sådan en standard en
Er det mikrofoner som selv leverer signal uden bias fødespænding?  Smile
For jeg tvivler på din højttaler leverer bias (forsynings)spænding, som mange mikrofoner kræver. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2019 kl. 23:07
Måske ville det være en god idé hvis du kunne præcisere den dér "standard mic" lidt bedre, da mikrofoner er et vidt begreb.

Jeg kender ikke den Marshall, men så vidt jeg kan læse mig frem til har den slet ikke mikrofonindgang, så at putte en alm. dynamisk mikrofon (hvis det er dét du mener med "sådan en standard en") til linieindgangen vil alligevel ikke virke, uanset adapterstik. Du skal have noget imellem som forstærker mikrofonsignalet, en lille mikrofonforforstærker (ikke stavefejl) eller en lille, billig mixerpult. Og er det en kondensatormikrofon skal den også have 48V phantom strøm.

Det er altså ikke bare lige at købe en adapter.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2019 kl. 06:37
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 12:25
Næh, du er da ikke på dybt vand, men som nævnt er det ikke bare lige ... men absolut muligt.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and-belysning/Sennheiser-e835-Cardioid-vokal-mikrofon/4S4?origin=product-ads&campaign=PLA+Shop+-+GENERIC&adgroup=GENERIC&medium=vertical_search&network=google&merchant_id=100177919&product_id=6196d11&product_country=DK&product_partition_id=135256646200&gclid=CjwKCAjwycfkBRAFEiwAnLX5IXAua3jHK3SObjHBm0AYkNDrM4wdlOGA34V8dX3OJX3mDOfsLpiSCBoCuDEQAvD_BwE

Helt ok er nok ude på dybt vand - tænkte det ville være nemmere.   Det er noget lignende sådan en mikrofon
Med denne skal du nok også have en Mic forforstærker for at få linelevel til at drive Bluetooth højttaler. Wink
Se Youtube review link i dit ovenstående hvor han sender signal til PC:

Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 15:49
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 15:54
Den er nok lige lille nok, men så er der den her.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 16:12
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du skal da bare ha sådan en her, den er lavet til det.
Nej, det er den ikke.
Uddyb venligst
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 16:31
Ok der kan være et issue med high vs low impedans. Hvis forstærkeren kun er designet til high impedans dur den ikke til mic
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu