recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Roaming - Oister til Tdc.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Roaming - Oister til Tdc.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jr1710 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jr1710 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 00:05
Er lige skiftet fra Fullrate  til oister. Fik at vide at de havde sat antenne op  for 3 månedersiden . Det viste sig så at være roaming fra tdc antenne  
JR
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af jr1710 jr1710 skrev:

Er lige skiftet fra Fullrate  til oister. Fik at vide at de havde sat antenne op  for 3 månedersiden . Det viste sig så at være roaming fra tdc antenne  


Er det vitterligt er prisen, som er det afgørende? Har du checket f.eks. Callme eller CBBs priser? CBB har f.eks. 10 timers taletid, fri SMS/MMS og 30 GB data for 99 kroner, og dækningen er i det store hele lige så god som TDCs.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af jr1710 jr1710 skrev:

Er lige skiftet fra Fullrate  til oister. Fik at vide at de havde sat antenne op  for 3 månedersiden . Det viste sig så at være roaming fra tdc antenne  
Jeg bruger Nettalk
som kører på TDC net.
Har et gammelt abonnement som over tid er blevet "upgradet" til 79,- pr. måned med 6 timer tale og 3 GB data, men det kan vist ikke oprettes som nyt abonnement mere. Smile
Nu er mindstepris vist 125,- men med mere taletid og data. 
Hvad er dit behov?
Mvh. JørgenT
Til top
jr1710 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jr1710 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 10:26
Det er kun tdc der dækker ordentligt her hvor jeg bor. Har prøvet alle de andre. Øjnede bare en mulighed  da Oister indgik samarbejde med tdc om roaming . Men jeg ser lige tiden an. 
JR
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 12:59
Jeg har selv Oister og er meget glad for det, da priserne er svære at slå - også hvis man kommer over sit pakkeforbrug. (jeg bor ca 150 meter fra 3's master, 100 meter fra TDC's og 300 meter fra T/T's master) Men havde jeg dine problemer og vidste at jeg specifikt boede 300 meter fra TDC's mast, så havde jeg nok skiftet til https://www.altiboxmobil.dk/ som lader til at være den eneste egentlige billige udbyder tilbage på TDC's net for tiden.

Havde det været på Telenor/Telia netværket (deres master) havde det været endnu nemmere at finde et alternativ til Oister, f.eks. https://www.greentel.dk/mobilabonnement/pakker/ eller https://bolignet.dk/privat/mobil/ eller https://www.gladmobil.dk/mobilabonnement/

Du kan tjekke på https://www.mastedatabasen.dk hvordan du bor i forhold til de forskellige master hvis du overvejer noget på T/T netværket og se hvilke hastigheder du teoretisk kan forvente på din adresse fra de forskellige mastenetværk her:https://tjekditnet.dk/

Redigeret af TBC1 - 22-Marts-2019 kl. 13:08
Til top
jr1710 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jr1710 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 13:14
Altibox - der er for lidt data til prisen . I sommerhalvåret camperer vi og der streamer jeg ind imellem håndbold/fodbold så der kan godt ryge 15 - 20 GB på en måned . Nu har jeg 5 timer /25 GB for 89kr. Ser tiden an. 
JR
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af jr1710 jr1710 skrev:

Altibox - der er for lidt data til prisen . I sommerhalvåret camperer vi og der streamer jeg ind imellem håndbold/fodbold så der kan godt ryge 15 - 20 GB på en måned . Nu har jeg 5 timer /25 GB for 89kr. Ser tiden an. 


Du har større forbrug end mig (Jeg er næsten altid på Wifi, både hjemme og på arbejdet) - man skal altid tage udgangspunkt i sit forbrug. Hvis målet er 20 GB/md, så kunne det måske i stedet være: https://www.velkommen.dk/mobil som også er på TDC's net.

Du kan altid indtaste dit forbrug på f.eks. Samenlino for at se hvilke abonnementer der passer bedst til lige præcis DIT forbrug.

Man skal ikke regne med at man får slået Oisters pris (hvorfor jeg også selv er super glad for det), men man kan da i det mindste komme i nærheden med enkelte andre udbydere, hvis man har lokale problemer med dækningen.

I øvrigt kan man jo også gøre som mig. Jeg har det mindst mulige abonnement det meste af året, men skifter så til et større den måned jeg skal feriere. Lige nu hvor jeg ikke er så meget ude i vinterhalvåret, har jeg ligefrem det forbrugsafregnede abonnment hos Oister, da 99% af trafikken på mobilen, inkl. tale går via Wifi og apps som Messenger og Skype ;-)

Redigeret af TBC1 - 22-Marts-2019 kl. 13:41
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 16:45

Har selv Oister og er meget tilfreds med det nye TDC roaming.

Oplever både at den skifter til roaming hurtigere end før og samtidig er der et par steder, hvor der var meget ringe forbindelse før, hvor der nu er fin forbindelse med TDC.
 
Derudover er det jo naturligt at Oister (og TDC) ikke har nogen interesse i at man køber det billige Oister abo. men reelt ønsker at bruge TDC net.
Så hvis man befinder sig et sted med ringe Oister forbindelse, vil det nok være smart at skifte selskab, i stedet for at brokke sig over at man ikke kan køre ubegrænset roaming.....
Til top
jr1710 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jr1710 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2019 kl. 17:31
Nu fik jeg jo at vide af telefonsælgeren at der var sat antenne op her i vinter.  Nubruger jegWiFiherhjemme.Såjeg prøver.
Er der andre der har problemer når I skriver her i forum. Min tekstfiser rundt som en skoldet skid. Og sætter xtra bogstaver og ord ind. Se bare det "r" der kørerkørerrforan min tekst og 2gange kører? r
JR
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 08:06
Jeg kan anbefale CBB. Det virker bare.

Det kører på Telia/Telenors net.

Kan du nøjes med at bruge den i DK får du 10 timers tale og 30gb for 99,-

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2019 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af jr1710 jr1710 skrev:

Nu fik jeg jo at vide af telefonsælgeren at der var sat antenne op her i vinter.  Nubruger jegWiFiherhjemme.Såjeg prøver.
På http://www.mastedatabasen.dk kan du også hvordan planlagte positioner vil tage sig ud i forhold til din adresse/bopæl
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu