recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 6000 brummer/støjer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 6000 brummer/støjer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mailman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 6000 brummer/støjer
    Sendt: 25-Marts-2019 kl. 02:33
Jeg har i en del år haft et setup med Sonos connect og 2 stk. Beolab 6000. Forbindelsen mellem Sonos connect og Beolab 6000 har været via Line indgangen. Det har virket upåklageligt indtil for nu. Desværre er højtalerne nu begyndt at brumme/støje, samtidigt med at de tænder mange gange ila. en dag uden at der spilles musik.
Min først mistanke var at det var min Sonos connect som skabte problemerne. Men efter at ha frakoblet Line kablet på højtalerne, kan jeg konstantere at de fortsat brummer/støjer. Brummelyden/støjen er ikke høj, men høj nok til at den irriterer...  
Når jeg kobler omskiteren på højtalerne over på R el. L (masterlink), slukker højtaleren med det samme og brummelyden/støjer stopper.

Nogen forslag til hvad der kan være sket med mine højtalere ?

/Mailman
/Mailman
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2019 kl. 06:09
Til top
Mailman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2019 kl. 18:00
Det kunne godt minde meget om det problem jeg har med mine højtalere. Forskellen er dog at mine Beolab 6000 også brummer/støjer når der ikke er koblet noget kabel til Line-in og omskifteren selvfølgelig står på Line-in, så jeg tænker at det er noget i selve højtalerne som er gået i stykker...

Mvh.
Mailman
/Mailman
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2019 kl. 18:22
Brum er ofte fejl på strømforsyningen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu