recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp, hvad skete lige her??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp, hvad skete lige her??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp, hvad skete lige her??
    Sendt: 27-Marts-2019 kl. 11:36
Pludselig tændte min Sony Soundbar, min Yousee Humax Boks og min Panasonic BD afspiller. Jeg havde ingen fjernbetjeninger i nærheden.

Mit TV er som det eneste tilkoblet mit internet med kabel. De øvrige AV-enheder, altså de enheder som tændte, er alle forbundet trådløst til internettet. 

Jeg kiggede på min internet ruter, her blev der vist signalfejl. Også Yousee boksen viste signalfejl.

Efter ca. 2 minutter, så slukkede det hele igen, og ruteren viste ikke længere signalfejl.

Den har jeg bare ikke oplevet før. Er der nogen der kan fortælle mig hvad der skete - og hvorfor???

På forhånd tak. 


Redigeret af Hother - 27-Marts-2019 kl. 12:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 12:21
Jeg tror at jeg selv kan komme op med etsvar på min oplevelse. Displayet på vores komfur står nemlig og blinker, og det gør det altid efter en strømafbrydelse (det skal re-settes).

Altså, der har været en ultra - micro kort strømafbrydelse.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 12:30
"Noget" har sikkert trigget een af enhederne. Og hvis du bruger HDMI CEC, så vil de enheder der er forbundet tænde. Når den der har trigget så, af en eller anden årsag, slukker. Så vil den også slukke de enheder som er HDMI CEC forbundet/aktiveret. 

Spørgsmålet er så, hvad har trigget, og hvorfor. Umiddelbart har jeg ingen forklaring. Men det bør være rimelig nemt at undersøge/genskabe, ved fx at fjernet WAN kablet til din router. Og så se hvad der tænder. Husk dog lige at slå HDMI CEC fra inden. Ellers står du bare i samme situation. 

Hvis WAN kablet ikke giver den "ønsket" effekt. Så er mit bud, at det ingen relation har til dit net, men at noget IR (sollys) måske har fået trigget en af enhederne til at tro den skulle tænde.. Dog forklarer det ikke, hvorfor hulen det slukker igen af sig selv. Så umiddelbart lyder denne mulighed ikke helt gangbar. Og så er du tilbage til WAN/internettet igen.  

Et lidt skud i tågen..
Din internetforbindelse (eller rettere routeren) har måske stået og trigget online/offline et par gange. En enhed står og "lytter" med i forbindelse med firmware opdatering fra nettet. Og så snart forbindelsen er kommet "online", så har den "tændt" sig selv for at tjekke opdatering. Dette fænomen er set på fx Samsung TV, hvor skærmen faktisk tænder, når den tjekker for opdateringer. Hvis den samtidig tænder HDMI, så har du balladen. Det er selvfølgelig en klar fejl at tænde HDMI for at tjekke for opdateringer. Men hvis den altid har haft denne fejl mens dine enheder alligevel var tændt, så ville du aldrig opdage det som en fejl. 

Det er ihvertfald mit bedste bud. 

Har du slet ikke aktiveret HDMI CEC på nogen af enhederne, så er det langt mere mystisk, hvordan tre forskellige enheder kan tænde/slukke af sig selv. Faktisk så mystisk så jeg ville vove den påstand, at det ikke kan ske, altså hvis det ikke lige var fordi du har set det Wink
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror at jeg selv kan komme op med etsvar på min oplevelse. Displayet på vores komfur står nemlig og blinker, og det gør det altid efter en strømafbrydelse (det skal re-settes).

Altså, der har været en ultra - micro kort strømafbrydelse.

Ahh, sgu næsten for nemt LOL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2019 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror at jeg selv kan komme op med etsvar på min oplevelse. Displayet på vores komfur står nemlig og blinker, og det gør det altid efter en strømafbrydelse (det skal re-settes).

Altså, der har været en ultra - micro kort strømafbrydelse.

Ahh, sgu næsten for nemt LOL

Mange tak for dine gode svar.

Jamen jeg er såmænd også forvirret over det skete. Hele mit setup, med undtagelse af YouSee boksen er jo kørt over ARC. Hvis ARC skulle være indblandet, så burde TV´et også være tændt.

Jeg hæfter mig mere ved, at alt mit AV-udstyr der er forbundet via WIFI tændte + at routeren viste signalfejl. Men den egentlige forklaring for hvad der triggede hvad, den kan jeg ikke komme op med.

Edit: der er intet af mit udstyr der står, så det kan "Modtage" direkte eller indirekte sollys.


Redigeret af Hother - 27-Marts-2019 kl. 13:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 08:48
Et af apparaterne har kigget efter opdatering og derfor tænder hele lortet og slukker igen. Sikkert tv eller Yousee boks. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Et af apparaterne har kigget efter opdatering og derfor tænder hele lortet og slukker igen. Sikkert tv eller Yousee boks. 
Næppe, for hele seancen gentog sig om aftenen, ved et nyt strømudfald. Jeg er ret sikker på, at "Oplevelsen" hænger sammen med WIFI til de her tilsluttede AV-enheder - og strømudfald. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 11:10
det er da nemt at genskabe Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

det er da nemt at genskabe Smile
Vist, det gentog sig jo om aftenen. Jeg vil tro, at går jeg ud og "Tager" HFI relæet, så gentager succesen sig. Men jeg er nu overbevist over hvordan det hænger sammen. Jeg ved bare ikke hvorfor udover, at det på en eller anden led må hænge sammen med ARC. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2019 kl. 11:25

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Et af apparaterne har kigget efter opdatering og derfor tænder hele lortet og slukker igen. Sikkert tv eller Yousee boks. 

You See boksen kan KUN opdatere når den er tændt, den "lytter" ikke efter opdateringer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2019 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Et af apparaterne har kigget efter opdatering og derfor tænder hele lortet og slukker igen. Sikkert tv eller Yousee boks. 

You See boksen kan KUN opdatere når den er tændt, den "lytter" ikke efter opdateringer.

Jeg nævnte det bare fordi jeg selv har prøvet noget lignende, og det viste sig det var min gamle Samsung plasma som om natten kiggede efter opdatering, så det blev slået fra. Den tændte så hele kæden og min Onkyo receiver slukkede så ikke igen. 
Så jeg TÆNKTE det var en mulighed. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu