recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst: DVB-C tuner tilsluttet tv via AVR (hdmi)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst: DVB-C tuner tilsluttet tv via AVR (hdmi)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stroi08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2013
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stroi08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løst: DVB-C tuner tilsluttet tv via AVR (hdmi)
    Sendt: 27-Marts-2019 kl. 18:11
Update: Problemet blev løst ved at opdatere firmware på tuneren. 

--------------
Min dvb-c tuner kan ikke forbindes med hdmi til avr receiver og videre til skærm. Lyden kan fint afspilles fra receiveren, men der sendes ikke noget billede videre til skærmen. Løsningen er hdmi til skærm og coax/optisk til receiver, som det også fremgår i manualen.
Nu overgår jeg fra fladskærm til projekter, og vil derfor næjes med ét hdmi-kabel fra avr til projektor.

Hvilke dvb-c tunere har I med succes forbundet med hdmi, tuner->avr->skærm, hvor avr håndterer lyden?

Min eksisterende tuner findes i forskellige afskygninger (Clint DV-1, Maximum XO-306c, Bluetinum).
AVR er Pioneer SC-LX 59 med HDCP 2.2.
Jeg fandt vist får år tilbage frem til årsagen bag den begrænsning jeg beskriver, men husker den ikke og kan ikke genfinde det. Mit bedste gæt er at at skyldes HDCP.

På forhånd tusind tak!


Redigeret af stroi08 - 27-Marts-2019 kl. 23:39
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu