recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med indbygget CI+ modul?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV med indbygget CI+ modul?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV med indbygget CI+ modul?
    Sendt: 02-April-2019 kl. 15:59
Jeg har et kort til boxer, og da jeg tænker på at købe nyt TV, vil jeg høre om der findes TV der har indbygget CI+ modul? Jeg synes det ser ud til at de fleste TV har et sted man kan montere et CI+ modul, men kan ikke rigtig finde nogle der har det indbygget. 
Hvis det findes vil jeg gerne have nogle model nr. uanset mærke.
Ønskes 50-55" 4K med smart TV, og gerne max kr 5K

BTW, hvordan ser jeg om TV har indbygget "harddisk" så man kan optage prg?

mvh JørnL

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 17:07


 Det findes ikke, for hvilket skal det så være, skal det være You See, Bokser, Canal Digital eller Viasat.? Der kan jo ikke laves et der er specifikt til en udbyder, og det er jo heller ikke alle der bruger CI+, og det gør Bokser hel!er ikke for nuværende.
Så de skal altid anskaffes seperat. De fleste TVer kan optage på en extern HDD, det er dog ikke meget værd med den funktion, medmindre at det har 2 Tunere.




Redigeret af Radiomanden - 02-April-2019 kl. 17:08
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:


BTW, hvordan ser jeg om TV har indbygget "harddisk" så man kan optage prg?



Det er der ingen TV der har. Du skal bruge en ekstern harddisk tilsluttet via USB.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:


BTW, hvordan ser jeg om TV har indbygget "harddisk" så man kan optage prg?



Det er der ingen TV der har. Du skal bruge en ekstern harddisk tilsluttet via USB.

Flemming
Hvis man vil betale for et Loewe tv, er der indbygget HDD i deres tv. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis man vil betale for et Loewe tv, er der indbygget HDD i deres tv.




OK, så lærte jeg også noget i dagSmile

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 20:05
"De fleste TVer kan optage på en extern HDD, det er dog ikke meget værd med den funktion, medmindre at det har 2 Tunere."

Det er vel nok med en' tuner, hvis det blot er til at optage et prg. hvis man ikke hjemme? " tuner er jo kun nødvendigt hvis man vil se et andet prg som sendes på samme tidspunkt, og det er ikke problemet her.

"Det er der ingen TV der har. Du skal bruge en ekstern harddisk tilsluttet via USB"

Jo, men det kræver vel at TV'et kan "optage" på en eller anden måde. HDD er jo bare til at opbevare optagelsen på?

Jørn


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 21:21


 Som skrevet, de fleste man optage på en USB enhed (HDD).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2019 kl. 21:54
Tak for hjælpen. Så ved jeg lidt om hvad jeg skal kigge efter.

mvh JørnL

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2019 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:



 Det findes ikke, for hvilket skal det så være, skal det være You See, Bokser, Canal Digital eller Viasat.? Der kan jo ikke laves et der er specifikt til en udbyder, og det er jo heller ikke alle der bruger CI+, og det gør Bokser hel!er ikke for nuværende.
Så de skal altid anskaffes seperat. De fleste TVer kan optage på en extern HDD, det er dog ikke meget værd med den funktion, medmindre at det har 2 Tunere.


USB optagelse med en tuner er en nyttig funktion, som gir den frihed at du selv bestemmer hvornår du vil se et program efter det er sendt. Og så er det også nyttigt som timeshift/pause TV funktion.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu