recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på Samsung ES8005 TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixelering på Samsung ES8005 TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SPP_3520 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPP_3520 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelering på Samsung ES8005 TV
    Sendt: 04-April-2019 kl. 18:13
Hej - jeg har et ældre Samsung 40" ES8005 fladskærmstv, som jeg har været ganske godt tilfreds med.....efter at jeg har fået installeret Yousee bredbånd (50MBit/10Mbit) via antennekablet med et Sagemcom modem, pixelere billedet, når modem'et er tændt - hvilket er stærkt generende...er der nogen der evt kan fortælle mig,om problemet kan løses ved køb af et nyt og nyere fjernsyn eller om man skal til at fejlfinde i utætte kabler og stik....

På forhånd tak for hjælpen - bedste hilsner,
Søren Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2019 kl. 18:54

 Har også et ældre Samsung og et 3890 Modem, der er ingen problemer, så der må næsten være andre faktorer der spiller ind.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SPP_3520 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPP_3520 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2019 kl. 22:33
Tak for indmeldingen!! - skal lige nævnes at antennesystemet er delt i 2 med en professionel antennefordeler/splitter (fra 2005) - dvs ikke et billigt eksemplar, som normalt frarådes...Thumbs Up
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2019 kl. 09:02
Jeg ville brokke mig til Yousee.. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2019 kl. 18:33
Det der er vigtigt er jo at vide hvordan du får dit tv-signal. Hvis din internetforbindelse har indflydelse på dit billede via antennekablet, så lugter det rigtigt meget af at du IKKE har alm kabelTV. men derimod IP-TV. der er "masser" af båndbredde til at håndtere både rigtig kabelTV og en 50mbit forbindelse. Så hvis du henter TV-signalet ud af sagemboksen så er din båndbredde på din internetforbindelse nok ikke "stor" nok, til at kunne håndtere både ip-tv og alm internet.
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2019 kl. 18:53
Pixellerer det på alle kanaler? Det lyder mest som om der er noget indstråling på et antennekabel et sted.

Hvordan er dit kabelmodem monteret? Det at du nævner en splitter kan godt gøre mig lidt nervøs.
Til top
Kasper-v-k Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2016
Sted: Bolderslev
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper-v-k Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2019 kl. 21:27
Hvis dit kabelmodem står for tæt på antenne kabelet til tvet eller bare tvet kan WiFi delen i modem godt genere og give pixleringer 
Til top
SPP_3520 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPP_3520 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 10:42
Tak for diverse kommentarer og forslag! Problemet blev afhjulpet med køb af et nyt tv - Samsung 43" UHD Smart TV UE43NU7475, som ikke bliver påvirket af kabelmodem'et...jeg orkede ikke at bruge en masse tid på fejlsøgning af kabelforbindelser og -stik. Tak for hjælpen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu