recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - For hurtig tale på Amazon Prime
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For hurtig tale på Amazon Prime

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Prøv at fjern "tilpas indhold" på ATV'en, det har været nævnt tidligere at det kan afhjælpe problemet selvom det er en træls løsning, hvis det ellers hjælper.
Det var lige det, som skulle til. Ja, det er dog irriterende. Men må gøre det indtil videre. Kan være, at det hjælper ved en software opdatering. Tak for hjælpen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 17:27
Jeg har samme problem. Det gælder i øvrigt også for indhold på US iTunes hos mig, samt fra tid til anden Netflix og Hulu. På de to sidstnævnte bliver problemet typisk fixet kort tid efter det opstod med en opdatering af appen, men Hulu har været i udu længe.

Pointen er, at det tydeligvis kan fixes, når f.eks. Netflix-appen kan introducere problemet og fixe det igen. Hvorfor FANDEN I HELVEDE man ikke ordner det hos Amazon og iTunes fatter jeg simpelthen ikke.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 17:36
Er vel fordi, at de måske ikke ved det. Jeg streamer iTunes, Netflix, HBO Nordic, DR tv, tv 2 play, Yousee, Blockbuster, Youtube, Dplay, og C more. Men har kun problemer med Amazon.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 20:27
Er dansk iTunes 50 eller 60 Hz?
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Det ved jeg ikke så , det burde virke.
NÅR du får det til at virke , ja så burde du se " Jack Ryan" , super action serie..
MVH
Det er altså underligt, når det virker på alle de andre tjenester.
 
Jack Ryan er også lagt på listen. Hvis jeg kan få ham til at tale ordentligt. Wink

Flemming det lyder underligt hvis det kun er på amazon at du har problemet. Bruger du dit tvs højttalere, Stereo eller Dolby Digital ud. 

Jeg har selv rodet en del med det og er sikker på at der er problemer på alle streamingtjenester mere eller mindre.

Jeg anvender 1080P 50hz og match billedfrekvens/ Dolby Digital på amazon med en lydforsinkelse på 120 ms, hvis jeg ikke anvender match billedfrekvens så hakker billedet.




Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2019 kl. 01:04
Det siger sig selv at Amazons indhold hakker hvis du bruger 50Hz og slår match frekvens fra. Alt de har er 60Hz.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2019 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er dansk iTunes 50 eller 60 Hz?
Pas. Det kører bare.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2019 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Det ved jeg ikke så , det burde virke.
NÅR du får det til at virke , ja så burde du se " Jack Ryan" , super action serie..
MVH
Det er altså underligt, når det virker på alle de andre tjenester.
 
Jack Ryan er også lagt på listen. Hvis jeg kan få ham til at tale ordentligt. Wink

Flemming det lyder underligt hvis det kun er på amazon at du har problemet. Bruger du dit tvs højttalere, Stereo eller Dolby Digital ud. 

Jeg har selv rodet en del med det og er sikker på at der er problemer på alle streamingtjenester mere eller mindre.

Jeg anvender 1080P 50hz og match billedfrekvens/ Dolby Digital på amazon med en lydforsinkelse på 120 ms, hvis jeg ikke anvender match billedfrekvens så hakker billedet.




Det hele kører bare automatisk. Mit ATV kører gennem min receiver. Jeg kunne kun se det ordentlig, hvis jeg slog match billedfrekvens fra. Det er ikke optimalt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2019 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er dansk iTunes 50 eller 60 Hz?

Pas. Det kører bare.


Du må få dit TV til at fortælle dig hvad der foregår.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2019 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er dansk iTunes 50 eller 60 Hz?

Pas. Det kører bare.


Du må få dit TV til at fortælle dig hvad der foregår.
Det er jo ikke noget, som jeg har gidet, at sætte mig ind i, når det normalt bare kører. Så ved ikke, hvor jeg skulle finde det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2019 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er dansk iTunes 50 eller 60 Hz?

Apple tv skriver at framerate er 25 ved danske film, og 24 ved amerikanske.
Det sender hhv. 50 Hz og 24 Hz videre til tv.

Jeg bruger Xcode på Mac for at få oplysningerne vist på ATV.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu