recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skræmme duer væk fra altan med stød - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skræmme duer væk fra altan med stød - hvordan?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 19:01
Skræmmeugler må være mest fornuftige løsning
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2019 kl. 14:24
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2019 kl. 17:06
Med sådan en skræmmeugle,får man så ikke bare et lydproblem..fordi alle skader,krager,solsorte etc..vil sidde og skræppe op med advarselsskrig?
Det gør de jo hvis de får øje på en rigtig ugle.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 00:05
Hvad sker der for folk herinde - dyreplageri af værste skuffe... Angry

Det har intet med dyreværn at gøre, når man overtræder lovgivninger med henblik på at skade dyr.

Brug skræmmemidler eller duepigge, men at lave ulovlige el-installationer eller sætte kreatur hegn er da galt.
Dem som skyder på fuglene er i samme kategori som psykopater der piner katte.

Man kunne benytte en vand pistol eller hvis man ønsker en lidt mere fancy løsning, spænde to ledere ud og koble den til en insekt ketsjer.

Jeg havde selv en due som 3 gange vadede ind af min åbne dør til antanen og satte sig til at sove på armlænet til min sovesofa, imens jeg sov. Wacko
Det var lidt svært at undgå når det er så varmt at man er nødt til at sove med åben dør.
Men den fattede til sidst med lidt vandpistol at den skulle smutte. Den var ligeglad med at jeg var i rummet.

Jeg er helt med på at nogle ikke kan lide fugle eller har fuglefobi, hvilket er meget normalt. Men det er stadig levende væsener og de ret intelligente.


Redigeret af Cyberguyen - 15-Juli-2019 kl. 00:10
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 00:26
Og jeg holder med glæde liv i dem og andre dejlige fugle hele vinteren. Faktisk er et par af mine due-venner ret tamme Kommer og banker på mit vindue, når de synes at jeg har været for langsom med at fylde op i fodre huset. Fuglene giver min familie nogle skønne oplevelser hele året. 

Ja, man må sige at folk er meget forskellige.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 06:20
Duerne er et problem hvis de overskrider hele udestedet hvor man skal sidde.

Havde problemet på terrassen men havestole og bord,  men en drage Høgh har skræmt dem væk så vi kan nyde udelivet uden en times rengøring hver dag 


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Duerne er et problem hvis de overskrider hele udestedet hvor man skal sidde.

Havde problemet på terrassen men havestole og bord,  men en drage Høgh har skræmt dem væk så vi kan nyde udelivet uden en times rengøring hver dag 



For mig er det nu et større problem, at alle de meget miljøbevidste unge dagligt smider al mulig ragelse ind over min hæk på vej til og fra skolen.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 11:30
Skyd ungerne med en softgun.

Du kan købe miljø nedbrydelig kugler til softgun, 

Så er alt godt  :-)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Skyd ungerne med en softgun.

Du kan købe miljø nedbrydelig kugler til softgun, 

Så er alt godt  :-)

Jeg vil hellere høre om du fik købt det GZ2000?Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

For mig er det nu et større problem, at alle de meget miljøbevidste unge dagligt smider al mulig ragelse ind over min hæk på vej til og fra skolen.
Jeg har samme problem, da min hæk også er ved en skolevej Angry

Jeg ved godt at man bare lyder som en sur gammel mand - men for 30 år siden gjorde man sq ikke den slags.

I dag kan man opleve de unges fingre på mystisk vis og meget behændigt tabe folien fra smøgpakken på jorden, selvom de står ved siden af skraldespanden. Thumbs Down


Redigeret af Cyberguyen - 15-Juli-2019 kl. 16:29
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

For mig er det nu et større problem, at alle de meget miljøbevidste unge dagligt smider al mulig ragelse ind over min hæk på vej til og fra skolen.
Jeg har samme problem, da min hæk også er ved en skolevej Angry

Jeg ved godt at man bare lyder som en sur gammel mand - men for 30 år siden gjorde man sq ikke den slags.

I dag kan man opleve de unges fingre på mystisk vis og meget behændigt tabe folien fra smøgpakken på jorden, selvom de står ved siden af skraldespanden. Thumbs Down

og ikke for at forglemme unge som gamle der smider stumpen af smøgen på gader og fortorve.

tag et kig omkring fast food restauranterne der ligner en svinesti med affald fra urgere og sodand bægre, noget er der gået galt i opdragelsen hjemmefra 

Japan kunne man lære noget af :


Redigeret af jetdirect - 15-Juli-2019 kl. 16:43
Til top
Bellows30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juli-2020
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bellows30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 02:04
Mankunne måske godt komme i klemme med nogen af de forslag der er her inde men jeg elsker tanke gangen Tongue
It supporter: web administrator udvikler https://maishudpleje.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu