recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af JVC-projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reparation af JVC-projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reparation af JVC-projektor
    Sendt: 11-April-2019 kl. 13:10
Jeg har en JVC X30 hvor ballast-brættet har røget sig en tur. En rigtig flink bekendt har skiftet optokoblerne herpå, men det hjalp ikke.

Er der nogen som kan hjælpe, eller måske kender nogen som kunne hjælpe? Først og fremmest med at reparere/erstatte ballasten, men også med eventuelt at få købt sådan en ny del.

Det ser ud som om at det her er reservedelen der skal indkøbes. Det ville selvfølgelig være nemmere, hvis den kunne købes her i landet, eller i hvert fald indenfor EU.

Projektoren er selvfølgelig for længst udenfor reklamationsret af nogen art, men da jeg har brug for mindst én backup og brugte eksemplarer ikke hænger på træerne, så kunne jeg rigtig godt bruge noget hjælp til reparation af den ekstra jeg allerede har.

På forhånd tak.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2019 kl. 16:35
Så er opgaven lige blevet lidt nemmere, tror jeg. Den anden X30'er er nu også færdig (lyset er VILDT lavt, og det er ikke lampen der er noget i vejen med), og da fejlene på de to projektorer ikke er den samme, tænker jeg at man forhåbentlig kan få én fungerende projektor ud af de to.

Så hvis du har fingersnilde over gennemsnit, og gerne har prøvet at kigge ind i en projektor eller lignende engang, vil jeg meget gerne høre fra dig. Jeg bor i Aarhus V og hele showet skal helst foregå her.
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 17:44
Hvad endte det med?
Kunne du se gnister på pære og ballast'ens gnist-gab når den prøvede at starte?
Har du udskiftet og har du stadig den gamle ballast?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 21:29
Det er ikke endt med noget endnu. Jeg søger nu en guide til hvordan man fixer en ballast. Jeg kender en der sandsynligvis kan reparere, og forhåbentlig få mindst én fungerende X30’er ud af de to jeg har stående.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu