recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Batteri i over gemt bluetooth højtaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Batteri i over gemt bluetooth højtaler.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Batteri i over gemt bluetooth højtaler.
    Sendt: 12-April-2019 kl. 18:08
Hej 
Er bateriet i en ny, men overgemt bluetooth højtaler ringere end en nyere model? 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 19:24
Det vil det nok være.

Det kan være helt dødt.

Har oplevet det med pc'er på arbejde, som har ligget i uåbnet original kasse.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det vil det nok være.

Det kan være helt dødt.

Har oplevet det med pc'er på arbejde, som har ligget i uåbnet original kasse.
Jeg overtog for nogle år siden en Lenovo X60S i uåbnet kasse, produceret omkring 6-7 år tidligere (så vidt jeg husker). Havde ligget som backup til et større firma netværk, som skulle køre på ens PC'er.
Batteriet meldte defekt og kunne ikke oplades. Men som tekniker skulle det da fixes, så batteripakke blev brækket op, og Li-Ion cellerne tjekket. De var alle 3 i "deep discharge" tilstand (under 2,5 Volt), så lade software var lavet sådan, at når den tilstand optrådte blev de erklæret "defekte"
Men jeg kunne rent faktisk oplade dem med laboratoriestrømforsyning under kontrollerede forhold.
Men på trods af fuldt opladet på den måde, vedblev de at være "defekte" - fordi software havde gemt den gamle info i batteri kontrolkredsløbs hukommelse. 

Så det var rent producent politikisk at de var "defekte" Dead

Men ja, "deep discharge" kan skade Li-Ion celler, spørgsmål er hvornår og hvor meget. Confused
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2019 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Er bateriet i en ny, men overgemt bluetooth højtaler ringere end en nyere model? 

Måske.

Det afhænger af hvor længe “overgemt” er, hvilken batteriteknologi og kvalitet af batterier der er i den overgemte og hvordan batteriet er i den nyere model.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 11:16
Det ville jeg ikke være nervøs for. Jeg har 10 år gamle lipo batterier liggende der stadig modtager den specificerede mængde Mah ved opladning. 
Selvafladning er ultra lille (for Lipo hvertfald, måske anderledes for Li-ion?), så hvis de dør under opbevaringen, må det være i tilfælde af at produktet bruger lidt strøm selvom det er slukket. 
I øvrigt er der vel 2 års reklamationsret på en sådan over gemt bluetooth HT.


Redigeret af armani-thomas - 15-April-2019 kl. 11:20
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

I øvrigt er der vel 2 års reklamationsret på en sådan over gemt bluetooth HT.
2 års reklamationsret gælder ikke altid for batterier, da de betragtes som "forbrugsgods" Wink
Så kun hvis forhandler giver ekstra garanti/reklamationsret udover 6 måneder.
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu