recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsæt waoo fiber tv på LG OLED B8 55
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsæt waoo fiber tv på LG OLED B8 55

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsæt waoo fiber tv på LG OLED B8 55
    Sendt: 21-April-2019 kl. 19:02
Mine forældre har en Airties boks fra Waoo/eniig. Det er fiber tv.
Jeg kan godt få billede på tv via hdmi, men kan ikke få lov til at optage på usb harddisk direkte sat i tv.
Skal tv-kanalerne ikke indlæses i tv for at der kan optages? det kan jeg ikke lykkes med. Har prøvet autosøgning.
Jeg får slet ikke muligheden for at igangsætte optagelse.
En wd 2TB elementes portable 2,5" er tilsluttet. Også med ekstra strøm. Hdd findes af tv, men optagelse virker ikke.
TV-guide via LG tv fjernbetjening virker heller ikke - men det kan måske kun ske via airties fjernbetjening og denne boks?
Airties er forbundet med hdmi til tv.
Den hvide store boks på væggen har ethernet kabel fra denne hvide boks til airties boksen. 
Det hjælper vel ikke noget at trække et ethernetkabel fra den hvide vægboks til tvets ethernetstik? Det er vel kun til internetnetforbindelse eller hva?
Håber meget nogen kan hjælpe med hvordan jeg skal gøre.

Mit eget LG oled og stofa kabel-tv virker fint med usb harddisk-optagelse.
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Online
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2019 kl. 19:20
Optagelse på harddisk og tv-guide virker kun med den indbyggede tuner i TV'et.

Du skal bruge de funktioner (optag og guide) der er i Airties boxen.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2019 kl. 19:54
Tak for svar. Ja waoo havde lukket for coax signal. Ved ikke hvorfor. Ikke noget mine forældre har bedt om. Kundeservice kan åbne coax igen så vil det virke. 
Det er vist kun 30 timer de nye waoo bokse kan optage, hvilket ikke rækker.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 07:07
hvorfor optage 30 timer.

Meget kan jo streames 
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

hvorfor optage 30 timer.

Meget kan jo streames 

Mener de har TV2 play og viaplay. 
Hvad med musik-udsendelser på Charlie. Kan de streames? 
Hvad kan egentligt streames i dag og hvad kan ikke - sådan overordnet set? 
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 10:00
Og signalet fra airties via ethernet kan ikke konverteres til coax/antenne og ind i tv? Skal det komme fra den hvide væg-boks som så kræver at Waoo åbner for coax-signalet?

Det gør vel ingen forskel at have en Chromecast? 

Nogen der kan se andre muligheder for usb harddisk optagelse? (ved godt der kan købes fx en panasonic harddisk-optager til ca. 3800 kr, men det vil de selvfølgelig gerne undgå pga prisen).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

hvorfor optage 30 timer.

Meget kan jo streames 

Mener de har TV2 play og viaplay. 
Hvad med musik-udsendelser på Charlie. Kan de streames? 
Hvad kan egentligt streames i dag og hvad kan ikke - sådan overordnet set? 

Der kan streames alt det som udbyderen vil tilbyde og har rettigheder til, hos You See er er det faktisk kun manglende rettigheder fra leverandøren der ikke gør det muligt, det er hovedsageligt rettigheder til film.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ksnede Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2018
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ksnede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2019 kl. 13:14
Hej,

Det er 30 udsendelser der kan optages ikke kun 30 timer..

// Ksnede
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu