recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere - fra gulv til reol?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere - fra gulv til reol?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højttalere - fra gulv til reol?
    Sendt: 23-April-2019 kl. 18:17
Jeg har et anlæg bl.a bestående af en integreret forstærker (Denon PM-1060 - 2x105 watt 8 ohm) samt et par Dali 7 gulvhøjttalere fra starten af 1990erne. 

Basophænget er mørnet væk i begge højttalere - og samtidig er jeg lidt træt af, at de fylder så meget. Derfor er planen at skifte dem ud med et par reolhøjttalere i stedet. Bare til lidt alm. lytning - ikke noget på "festniveau".

Kan man købe hvad som helst, eller er der noget jeg bør tage hensyn til teknisk set (udover lydkvaliteten)?

pft
Lars 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 18:45
Det du bør tage mest hensyn til, er lyden.

Din gamle PMA 1060 kan trække det meste, men du skal være opmærksom på at dine gamle 7’ere har/havde masser af “bas” i forhold til et sæt reolhøjttalere.

For øvrigt findes der masser af små gulvhøjttalere med stor lyd. Et eksempel på en rigtig lækker brugt højttaler er DLS R55.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 09:24
Tak for svar Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu