recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste biograf i Storkøbenhavn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste biograf i Storkøbenhavn

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 17:10
TBC1  det skulle vel ikke være dig der har skrevet denne meget interessante dagbog vel ?? 🤔

Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

“i en tråd hvor trådstarter netop spørger til "hvor man får den bedste oplevelse af lyd og billede" -“

Læg mærke til der ikke spørges efter den biograf med de bedste tekniske specifikationer, men den bedste oplevelse


Der efterspørges af trådstarter hvilken biograf der giver, citat: "den bedste oplevelse af lyd eller billede". ...hvilket jeg oplagt har tolket som et spørgsmål om hvor man finder de bedste audiovisuelle kvaliteter - og derudfra har jeg så tilladt mig at svare og kvalificere svaret.

Det er som sagt er oven i købet også netop den bedst mulige audiovisuelle kvalitet der er det helt centrale i at give mig den bedste biografoplevelse, hvorfor der ikke er nogle selvmodsigelser i at tale om hverken oplevelserne af den visuelle kvalitet eller den benyttede teknik [endog på et teknologisite!]. Den mulige kvalitet faciliteres jo af udstyrets tekniske attributer.


Jeg har allerede svaret på det her, hvis du ikke så svaret første hans skal jeg gentage det

Læg mærke til der ikke spørges efter den biograf med de bedste tekniske specifikationer, men den bedste oplevelse
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
HQgeN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQgeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Landets bedste biografprojektor står i Fields biografen sal 1 (men kun sal 1) - lyden står mål med imperial (hvor den er god) og Cinemaxx (der imho er udfordret af hårde mure, så bassen resonans er lidt træls og mangler lidt bund - i hvert fald hvor jeg gerne sidder)

Der er i Field sal 1 tale om 4K laserprojektoren Barco DP4K-60L - Det er også den biografsal jeg har været i der har det bedste billede af hvad jeg har set i en biograf (slår både Cinemaxx og Imperial). Til sammenligning er Cinemaxx IMAX bestående af 2 stk 2K non-laser projektorer med billederne placerede oven på hinanden. Det virker oplagt at det giver nogle fordele til 3D film da billedet til begge øjne så kan vises på samme tid (Jeg har dog ikke set 3D film i salen så kan ikke udtale mig om det), men til almindelige 2D film, særligt hvis kildematerialet/optagelserne faktisk er 4K, så er billedet i Fields imho det bedste jeg har set ....i biografen i hvert fald.

Selv om jeg på Nørrebro bor længere væk fra biografen på Amager end dem i City, så slår jeg gerne en tur omkring sal 1 i Fields (hvor der jo praktisk nok er metro lige uden for døren - så det er mindst lige så nemt som at komme til de de 2 andre store og ligefrem nemmere når den nye metrolinje åbner på Nørrebro mv. rundt i byen til sommer) når jeg skal i biografen, hvis filmen altså lige går i dén sal der har den gode og skarpe projektor. Syntes også ofte at man har god plads i salen og biografen ikke virker lige så besøgt som dem i centrum - hvilket jeg personligt blot ser som et plus.

Gud er det rigtig? Skulle det være den bedste? 
Jeg var i Fields i går for at se Avengers og hold nu op jeg var irriteret over det lærred/projektor setup. Jeg vil med det samme sige at jeg ikke er en haj i noget af det, men har ret skarpe øjne over for fejl (det er desværre til tider ret irriterende). 
Jeg synes billede blev helt forvredet ude i siderne, hvor lærred gik længere ud i salen. Jeg tror ikke det var noget jeg bildte mig selv ind, for jeg så det igennem hele filmen.

imo så er Imperial den bedste biograf i københavn og empire den hyggeligste. Jeg har dog ikke været i ret mange af dem i forstaderne, så skal ikke kunne melde ind på dem.


Redigeret af HQgeN - 29-April-2019 kl. 22:49
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu