recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gaming på 2019 Appel iMac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gaming på 2019 Appel iMac

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gaming på 2019 Appel iMac
    Sendt: 28-April-2019 kl. 11:50
Hej.

Hvis du overvejer at gå fra PC til Apple, vil jeg foreslå at du læser dette:


Jeg er sikker på at nogle af dem, der ved mere om Apple kan uddybe det.

Men ellers, forventes der nye spille konsoller næste år, både Microsoft xBox og Sony PS5.

Og Google kommer på et tidspunkt med spil i skyen med deres Stadia:


Til slut vil jeg nævne at at AMD den 27. maj vil vise både deres næste generation Ryzen CPU'er med deres nye X570 motherboard og nye Navi Grafik Kort. De vil begge blive lavet i den nye mindre 7nm process node, som både vil blive hurtigere og billigere at fremstille. Det vil så blive noget billigere at bygge en ny PC til LOL (League of Legends).

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 28-April-2019 kl. 11:52
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 12:31
Hvad er det for en iMac, du tænker på? 21,5 eller 27”?

21,5” har kun Intel integreret grafik.
Venlig hilsen
KB
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

  Og tak for input. Jeg er fast besluttet på en iMac. Der skal simpelthen bare ske noget nyt 

Hej.

Har du overvejet at vente til 2020 og få en iMac med den Nye ARM CPU, i stedet for dette års sidste Intel CPU'er og dens begrænsede Apple Support?
Jeg kan ikke se at der er nogen lang fremtid hos Apple for Intel CPU'er.

Hilsen Carsten.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

  Og tak for input. Jeg er fast besluttet på en iMac. Der skal simpelthen bare ske noget nyt 

Hej.

Har du overvejet at vente til 2020 og få en iMac med den Nye ARM CPU, i stedet for dette års sidste Intel CPU'er og dens begrænsede Apple Support?
Jeg kan ikke se at der er nogen lang fremtid hos Apple for Intel CPU'er.

Hilsen Carsten.

Tror du iMac kommer med ARM CPU så hurtigt?

På den anden side, så har jeg en del programmer, hvor jeg får besked på at de ikke virker i næste MacOS. 
Venlig hilsen
KB
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 14:59
Glem alt hvad Csell skriver. - JA der kommer nok en Arm udgave i især de bærbare indenfor en ret nær fremtid (læs indenfor 5 år ;-)) men det vil kræve at hele app-store vil skulle omskrives da ingen af applikationerne understøtter de chipsæt. Så for at kunne gå den vej, er de nødt til at have alle applikationsudviklerne med på vognen, og det er ikke noget man bare lige gør fra den ene dag til den anden (heller ikke selvom ios og macos deler samme kerne, og de allerede har mange applikationer på ios platformen allerede. Der er stadig stor forskel, og ikke mindst tilslutningsmuligheder, drivere etc som også skal med. Så glem du bare ALT om ARM baserede maskiner i den tid du vil anvende en eventuel Imac. MEN JA du kan sagtens spille på en imac.  - Du skal bare være klar over 1 ting. - det er på ingen måde alle spil der bliver frigivet på macos platformen. Så kan du selvfølgelig køre en bootcamp og installere en windows også, men det er selvfølgelig en kende omstændeligt for at kunne spille de spil man gerne vil spille. Men det vigtigste er virkelig at sætte sig ind i om spilproducenterne understøtter macos. Hvis de ikke gør, så kan det jo være lige meget. (så kan man jo bare købe en HP Z1 hvis man vil have noget "anderledes" windows.)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Tror du iMac kommer med ARM CPU så hurtigt?

På den anden side, så har jeg en del programmer, hvor jeg får besked på at de ikke virker i næste MacOS. 

Hej.

Jeg ved det ikke. Men det er hvad der står i mit ovenstående link.

CITAT: 'Ian King and Mark Gurman, writing for Bloomberg, back in April of this year:
Apple Inc. is planning to use its own chips in Mac computers beginning as early as 2020, replacing processors from Intel Corp., according to people familiar with the plans.'

Men jeg vil forslå at man selv prøver at google 'Apple ARM CPU' og se hvad søgningen viser.

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu