recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til mailhotel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til mailhotel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til mailhotel
    Sendt: 30-April-2019 kl. 14:42
Okay, ikke helt cloud-hosting, men alligevel ...

Jeg har i over ti år haft et webhotel med ét domæne og to email adresser, samt et nu lukket internetforum. 
Jeg har ikke længere behov for webpladsen, men vil gerne beholde domænet og de to email adresser. Jeg kan se, at der findes deciderede mail-hoteller, men de er sgutte meget billigere end mit webhotel, så det kan ikke betale sig. Men behøver jeg overhovedet et mail hotel? Kan man bruge noget DNS-halløj til at videresende mails til de to adresser til f.eks. Gmail, ganske gratis?


Redigeret af jacobe - 30-April-2019 kl. 14:43
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 16:38
Godt nok ikke svar på dit spørgsmål, men skal det være nemt og billigt, og hvis du ikke har brug for imap, men kan bruge pop, så er der Webhosting med 5 mailadresser til kr. 1/md her:
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 16:59
G Suite Basic fra google

Troede faktisk det er gratis, det var det da jeg oprettede mig, men kan se at google er begyndt at tá penge for det efter 2012. 


Redigeret af janLp - 30-April-2019 kl. 17:04
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Men behøver jeg overhovedet et mail hotel?

Ja
(Det eneste DNS gør er at oplyse mail serverens IP, derfor skal du have en mail server)
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 17:50
Hvad med fx have en synology nas med mail server kørende hjemme? Virker super godt.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:

...Webhosting med 5 mailadresser til kr. 1/md her:
Tja, det var da i hvert fald billigt!! Smile
Måske kan du, eller en anden, svare på dette: Der er 100 MB hjemmesideplads med - tæller mails med? Kan jeg feks uden problemer modtage en mail med en vedhæftet fil på over 100 MB*?

(*EDIT: jeg har sidenhen erfaret, at der er tekniske begrænsninger på, hvor store filer der kan sendes i en mail, så det er ikke noget problem)


Redigeret af jacobe - 10-Maj-2019 kl. 10:27
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

... Kan jeg feks uden problemer modtage en mail med en vedhæftet fil på over 100 MB?
Cliche en nem at komme i kontakt med, så prøv at ring til dem og spørg. 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Hvad med fx have en synology nas med mail server kørende hjemme? Virker super godt.

Hvad koster sådan en løsning - det er vel næppe billigere end at beholde mit webhotel?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 19:48
ca 1400 for en ds218j plus diske fx to stk wd red 1 TB til 529 pr styk. 

Evt som du skriver forward til din gmail:



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu