recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværkskabel mellem 2 bygninger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværkskabel mellem 2 bygninger

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bakuro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bakuro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværkskabel mellem 2 bygninger
    Sendt: 01-Maj-2019 kl. 13:33
Helloes.

Jeg har for nyligt købt hus, og skal derfor have trukket et netværkskabel mellem selve huset og et udhus (læs: gamerrum).

Der ligger kabler/switches på loftet, som jeg kan trække ud gennem udluftningskanaler, og derfra ned langs husmuren, men så er der 5-7 meter over til udhuset, hvor det så også skal føres ind (gerne pænt) og i en switch.

Jeg har umiddelbart tænkt under jorden i et kabelrør, men hvad er smartest??

Og ja, jeg har 10 tommelfingre når det kommer til sådanne ting..
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 08:01
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 08:15
Eller sæt 2 Wifi enheder op i Bridge mode, så slipper du for at trække kabel. 5-7 m burde ikke være noget problem.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 08:27
Også til gaming?
Til top
Bakuro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bakuro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 09:43
#1 Hvordan er det nu helt præcist med/uden skærm?
Det er vist nok noget mere bøjeligt uden skærm, men er mere modtageligt overfor forstyrrelser?
Og det er ligeså meget hvordan jeg får det ind i udhuset, der skal jo nok bores (træ), men hvordan bliver det gjort pænest muligt.

#2 Har så dårlig erfaring med wifi til gaming, så jeg er bare blevet en sucker for kabel..
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 11:02
Umiddelbart tror jeg sagtens du kan klare dig med kabel uden skærm.

Det er det jeg bruger.

Med hensyn til at få det ind igennem træ. Du borer bare et passende hul. Husk at boret skal hælde lidt så evt vand kan løbe ud.

Indenfor kan du sætte en dåse på et underlag.

Der findes utallige variationer over dens slags dåser. Skal det passe med
El installationen laver LK en fuga udgave.

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 12:57
Det kan principielt være en fordel ved skærmede kabler hvis de ligger i nærheden af andet der kan støje, men du skal være opmærksom på at de bliver afsluttet ordentligt i begge ender, ellers ender skærmen med at fungere som antenne i stedet. Til træk på 5-7 meter ville jeg vælge udendørs UTP kabel trukket i rør hvor du afslutter i dåser i begge ender.

Redigeret af jacobask - 03-Maj-2019 kl. 12:58
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 15:00
Kun skærmet hvis det er samme jord i elinstallationerne i skuret og huset.

Alternativt skal du trække en fiber, så er du uden om problematikken med skærmet, støj og forskellige el installationer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu