recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4k HDR - Teoretisk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4k HDR - Teoretisk?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Apple tv i kombination med Infuse fra Firecore kan klare lossless lyd men desværre ikke Atmos. Så ingen problemer med op til 7.1 med DTS HD-MA eller Dolby True HD 👍
    Apple TV kan ikke klare HD lydformater lossless, hverken DTS-HD eller TrueHD, de bliver downsampled til 48 KHz og spyttet ud som PCM, og naturligvis heller ikke Atmos eller DTS:X.
      PCM eller LPCM er da lossless, hvorimod DTS-HD eller TrueHD faktisk er komprimeret! DTS-HD OG TrueHD er på film samplet til 48 KHz. 


      Redigeret af lommeregner - 03-Maj-2019 kl. 16:07
      Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
      Til top
      jake51 Se dropdown menu
      Guld medlem
      Guld medlem


      Oprettet: 02-Januar-2005
      Sted: Randers
      Status: Offline
      Point: 6070
      Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 16:30
      Der står da Dolby Atmos i displayet, når jeg lejer 4K-film (med Atmos) i iTunes Store på ATV 4K
      Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
      Mikael Simpson
      Til top
      Flick Se dropdown menu
      Bruger
      Bruger


      Oprettet: 05-December-2008
      Sted: Denmark
      Status: Offline
      Point: 245
      Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 18:13
      Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

      Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

      Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

      Apple tv i kombination med Infuse fra Firecore kan klare lossless lyd men desværre ikke Atmos. Så ingen problemer med op til 7.1 med DTS HD-MA eller Dolby True HD 👍
        Apple TV kan ikke klare HD lydformater lossless, hverken DTS-HD eller TrueHD, de bliver downsampled til 48 KHz og spyttet ud som PCM, og naturligvis heller ikke Atmos eller DTS:X.
          PCM eller LPCM er da lossless, hvorimod DTS-HD eller TrueHD faktisk er komprimeret! DTS-HD OG TrueHD er på film samplet til 48 KHz. 
          Jeg har ikke skrevet at PCM eller LPCM ikke er lossless, jeg har skrevet at Apple TV ikke kan klare en sample rate på mere end 48 KHz, hvilket betyder det IKKE er lossless.
            Du skal læse noget mere op på DTS-HD og TrueHD når du skriver det ikke er lossless.

            Det er vigtigt at vide det ikke Apple TV ikke kan leverere en lossless oplevelse, læs lidt op på emnet, og du vil finde ud af at det er sandt.
            Til top
            T-Duck Se dropdown menu
            Guld medlem
            Guld medlem
            Avatar

            Oprettet: 15-Januar-2012
            Sted: Vålse Danmark
            Status: Offline
            Point: 3954
            Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 18:50
            Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

            Der står da Dolby Atmos i displayet, når jeg lejer 4K-film (med Atmos) i iTunes Store på ATV 4K
            det er fordi atmos på iTunes og bl.a. Netflix kører på dolby digital plus
            Til top
            lommeregner Se dropdown menu
            Super bruger
            Super bruger


            Oprettet: 09-April-2009
            Sted: 8700 Horsens
            Status: Offline
            Point: 363
            Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 22:09
            Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

            Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

            Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

            Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

            Apple tv i kombination med Infuse fra Firecore kan klare lossless lyd men desværre ikke Atmos. Så ingen problemer med op til 7.1 med DTS HD-MA eller Dolby True HD 👍
              Apple TV kan ikke klare HD lydformater lossless, hverken DTS-HD eller TrueHD, de bliver downsampled til 48 KHz og spyttet ud som PCM, og naturligvis heller ikke Atmos eller DTS:X.
                PCM eller LPCM er da lossless, hvorimod DTS-HD eller TrueHD faktisk er komprimeret! DTS-HD OG TrueHD er på film samplet til 48 KHz. 
                Jeg har ikke skrevet at PCM eller LPCM ikke er lossless, jeg har skrevet at Apple TV ikke kan klare en sample rate på mere end 48 KHz, hvilket betyder det IKKE er lossless.
                  Du skal læse noget mere op på DTS-HD og TrueHD når du skriver det ikke er lossless.

                  Det er vigtigt at vide det ikke Apple TV ikke kan leverere en lossless oplevelse, læs lidt op på emnet, og du vil finde ud af at det er sandt.

                  Rigtigt at Apple tv ikke kan levere mere end 48 KHz men hvis det originale materiale som f.eks film er samplet til 48 KHz og 24 bit. Min fejl omkring TrueHD og DTS-HD som selvfølgelig er lossless og kan samples højere. Men netop ved film samples det ikke højere end 48 KHz samt 24 bit på Blu-ray. Jeg har ihvertfald ikke set det højere. 


                  Redigeret af lommeregner - 03-Maj-2019 kl. 22:18
                  Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
                  Til top
                  Nagash Se dropdown menu
                  Guld medlem
                  Guld medlem


                  Oprettet: 24-Oktober-2007
                  Sted: Hillerød, DK
                  Status: Offline
                  Point: 6048
                  Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 23:47
                  Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

                  Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

                  Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

                  Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

                  Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

                  Apple tv i kombination med Infuse fra Firecore kan klare lossless lyd men desværre ikke Atmos. Så ingen problemer med op til 7.1 med DTS HD-MA eller Dolby True HD 👍
                    Apple TV kan ikke klare HD lydformater lossless, hverken DTS-HD eller TrueHD, de bliver downsampled til 48 KHz og spyttet ud som PCM, og naturligvis heller ikke Atmos eller DTS:X.
                      PCM eller LPCM er da lossless, hvorimod DTS-HD eller TrueHD faktisk er komprimeret! DTS-HD OG TrueHD er på film samplet til 48 KHz. 
                      Jeg har ikke skrevet at PCM eller LPCM ikke er lossless, jeg har skrevet at Apple TV ikke kan klare en sample rate på mere end 48 KHz, hvilket betyder det IKKE er lossless.
                        Du skal læse noget mere op på DTS-HD og TrueHD når du skriver det ikke er lossless.

                        Det er vigtigt at vide det ikke Apple TV ikke kan leverere en lossless oplevelse, læs lidt op på emnet, og du vil finde ud af at det er sandt.

                        Rigtigt at Apple tv ikke kan levere mere end 48 KHz men hvis det originale materiale som f.eks film er samplet til 48 KHz og 24 bit. Min fejl omkring TrueHD og DTS-HD som selvfølgelig er lossless og kan samples højere. Men netop ved film samples det ikke højere end 48 KHz samt 24 bit på Blu-ray. Jeg har ihvertfald ikke set det højere. 

                        Det passer nu ikke. Der findes masser af eksempler på film i 96khz Det er bare meget sjældent der står andet end codec og antal kanaler. Men om man så kan høre forskel, skal jeg lade stå i det uvisse...

                        Men det laver stadig ikke om på, at Atmos og DTS X ikke er muligt fra rippede film. Pt. lever jeg med det, da jeg alligevel stadig kun har 5.1 højttalere. Men har egentlig haft lysten til at få en 5.1.2 opsætining i noget tid, da min receiver kan klare det (optil 7.1.2 eller 5.1.4). Men det at jeg ikke kan udnytte det med mine rippede film, har holdt mig tilbage. Fint nok at det virker med Netflix og Amazon, men ville nu også gerne kunne udnytte det med mine egne film.
                        Alternativt skal jeg anskaffe mig en Nvidia Shied på ny, men ville jo egentlig gerne slippe for flere bokse. Det var hele pointen med at skaffe en ATV. For jeg kan heller ikke bare skifte ATV ud med en Shield, for den kan ikke Atmos på Netflix og Amazon derimod, plus den ikke har native autofrekvens som ATV. Nå ja, og så kan den heller ikke Dolby Vision.
                        Så ja, det er pest eller kolera.
                        Til top
                         
                         Besvar Besvar Side  <12
                         
                        Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu