recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue kontakt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue kontakt.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips Hue kontakt.
    Sendt: 03-Maj-2019 kl. 13:44
Hej alle.
 
Jeg er så småt begyndt at lege lidt med Hue pærer.
 
Det er super smart - og der er rigtig mange muligheder. Dog finder konen det pt. knap så lækkert, da hun ikke gider hverken fjernbetjeninger eller at styre lyset via sin telefon. Jeg søger derfor at integrere Hue-styring i eksisterende kontakter.
 
Jeg har efterhånden Googlet nettet tyndt og kan umiddelbart konstatere, at der er 2 "færdige" løsninger til det danske marked:
  1. Niko Hue
  2. Philips Hue switch + konverteringskit

Begge dele er til LK Fuga. Ovennævnte løsninger er ikke ret pæne - begge dele får trykkontakterne til at stikke noget længere ud end almindelige LK-kontakter.

Jeg har set et sted på nettet, at én med en del teknisk snilde (formoder jeg) har konverteret en Hue switch til et LK svagstrømstryk - hvilket ser ret lækkert ud. Men det kan jeg helt sikkert ikke selv finde ud af.
 
 
Er der ikke andre, der har haft udfordringer med at gøre styringen "konevenlig" - jeg har ikke lyst til at "klistre" ekstra kontakter op - det skal integreres, så man ikke kan se, at det er anderledes end normal installation. :)
 
På forhånd tak.
 
Chris
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605