recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue kontakt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue kontakt.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips Hue kontakt.
    Sendt: 03-Maj-2019 kl. 13:44
Hej alle.
 
Jeg er så småt begyndt at lege lidt med Hue pærer.
 
Det er super smart - og der er rigtig mange muligheder. Dog finder konen det pt. knap så lækkert, da hun ikke gider hverken fjernbetjeninger eller at styre lyset via sin telefon. Jeg søger derfor at integrere Hue-styring i eksisterende kontakter.
 
Jeg har efterhånden Googlet nettet tyndt og kan umiddelbart konstatere, at der er 2 "færdige" løsninger til det danske marked:
  1. Niko Hue
  2. Philips Hue switch + konverteringskit

Begge dele er til LK Fuga. Ovennævnte løsninger er ikke ret pæne - begge dele får trykkontakterne til at stikke noget længere ud end almindelige LK-kontakter.

Jeg har set et sted på nettet, at én med en del teknisk snilde (formoder jeg) har konverteret en Hue switch til et LK svagstrømstryk - hvilket ser ret lækkert ud. Men det kan jeg helt sikkert ikke selv finde ud af.
 
 
Er der ikke andre, der har haft udfordringer med at gøre styringen "konevenlig" - jeg har ikke lyst til at "klistre" ekstra kontakter op - det skal integreres, så man ikke kan se, at det er anderledes end normal installation. :)
 
På forhånd tak.
 
Chris
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 14:08
Motion sensor eller lav din styring så lyset selv tænder når solen går ned, og så brug en sluk alt funktion ved sengetid.


Til top
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 14:19
Tak for svaret, Clemen.
 
Jeg søger dog netop en løsning, hvor pærerne kan bruges som "normalt" samtidig med at de kan programmeres, som du nævner.
Til top
Jesna Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2010
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 17:26
Måske denne, er til hue tap - ved ikke om det er den du mener stikker for langt ud :)


/Jakob


Redigeret af Jesna - 03-Maj-2019 kl. 17:27
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005
Til top
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 18:35
Jo, det var det, jeg mente med punkt. 2.
Til top
HQgeN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQgeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2019 kl. 15:27
Jeg har installeret flic her hjemme. Det er dyrt men det virker ganske fint og er tilforladelige i udseendet 
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2019 kl. 17:27
https://www.hjemmestyring.dk/artikel/2018/01/13/mit-smart-hjem/

Evt bladre ned til den overskrift der hedder "hvad med de manuelle kontakter"

Men det kræver man er lidt dedikeret, eller at man evt. betaler sig fra det.


Redigeret af Blank - 04-Maj-2019 kl. 17:41
BaaaaaH
Til top
JenseniDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JenseniDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 06:57
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af JenseniDK JenseniDK skrev:

Vimar  eller Feller? Jeg hælder lidt til Vimar'en  næste gang..


Efter hvad jeg har hørt, så passer de ikke i de Danske kontakter.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2019 kl. 07:05
Hvad med Google Home Assistant?, så behøver du hverken kontakter eller telefon
Til top
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nettossen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2019 kl. 08:24
Jeg har Google Home mini - men tanken er, at alt lys skal kunne styres "almindeligt" også, så fruen er glad og tilfreds.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu