recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medion NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fototage Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fototage Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Medion NAS
    Sendt: 05-Maj-2019 kl. 15:23
Jeg har arvet to NAS fra Medion - type MD 86803.02 og har nulstillet dem.
Starter op og ser dem i FileZella og alt er godt, men så sker det - efter et stykke tid mister jeg forbindelsen til NAS og kan kun komme i kontakt med dem igen ved at slukke for strømmen og genstarte så har jeg forbindelse igen - et stykke tid.
Det er noget skidt så håber der er nogen der kan hjælpe
Har haft fat i Medion Support men her er ingen hjælp at hente


fototage
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 16:33
Hvis du har nulstillet dem, går jeg ud fra du også har været inde og sætte dem op på ny? - Det kan meget vel være der er en eller anden indstilling som sætter dem i dvale/hibernation eller noget. (og hvorfor bruger du filezilla? det er et FTP program. - du skal kunne tilgå dem helt alm via stifinder/finder(hvis du er på mac) da du kan lave et CIFS/smb share.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 07:21
Har du checket om IP adressen findes på dit netværk i forvejen?

Til top
fototage Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fototage Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 10:55
Tak for Jeres svar
Har skiftet til Synology NAS DS218J og pillet HD ud af Medion og det virker med en HD 2TB
Nogen der har et oplæg til hvordan jeg får koblet den anden HD til den første
fototage
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 17:35
du kan ikke oprette et Raid setup uden at ødelægge alle data der eksisterer på diskene. Se også mit indlæg i din anden tråd. - med mindre du har alle data ude af nas først så kan du reelt kun bruge "jbod" når du opretter et Raid er den nødt til at formatere alle diske så de passer til det pågældende setup.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu