recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med YouSee app på LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med YouSee app på LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2019 kl. 11:11
Hiper har fået 3-4 IP'er de kan overvåge nu, er spændt på hvad de vender tilbage med om en uges tid.
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 12:03
Blev der fundet en løsning på dette problem udover at streame over chromecast?

Jeg sidder nemlig med nøjagtig samme problem mht. yousee tv app´en.

På Apple tv 4 med kablet forbindelse mellem yousee adsl modem (25Mbit) og apple tv svinger kvaliteten helt vildt (som andre også nævner) .
Wifi løser ikke problemet.
Mobilt bredbånd (100Mbit. Også fra yousee) løser heller ikke problemet.
Mobilt bredbånd fra CBB/Telenor (30 Mbit) løser heller ikke problemet.
Har også prøvet 3/Oister (30Mbit) uden held

Igår aftes prøvede jeg at se tv på min ipad (mener det var tv3) i sommerhuset (25Mbit Telia) og der var problemet stadig det samme (ekstremt svingende billedkvalitet)

Jeg begynder at tvivle mere og mere på, at det er i brugernes ende problemet ligger, men mere noget manglende balancering af bitrate?

Er ikke ekspert i alt det tekniske, men jeg undrer mig meget over at Canal Digital og Telia Tv som jeg tidligere har brugt, har kunnet levere flydende og skarpt billede over internettet uanset om jeg har været koblet på adsl eller 4g ?

Og ja, jeg har kigget på listen over udbydernes bitrate herinde, men jeg er nu engang "bare" en tv-forbruger som ikke kan forstå, at billed-kvaliteten kan svinge så meget, når mine internet-forbindelser ikke gør det?
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Blev der fundet en løsning på dette problem udover at streame over chromecast?

Jeg sidder nemlig med nøjagtig samme problem mht. yousee tv app´en.

På Apple tv 4 med kablet forbindelse mellem yousee adsl modem (25Mbit) og apple tv svinger kvaliteten helt vildt (som andre også nævner) .
Wifi løser ikke problemet.
Mobilt bredbånd (100Mbit. Også fra yousee) løser heller ikke problemet.
Mobilt bredbånd fra CBB/Telenor (30 Mbit) løser heller ikke problemet.
Har også prøvet 3/Oister (30Mbit) uden held

Igår aftes prøvede jeg at se tv på min ipad (mener det var tv3) i sommerhuset (25Mbit Telia) og der var problemet stadig det samme (ekstremt svingende billedkvalitet)

Jeg begynder at tvivle mere og mere på, at det er i brugernes ende problemet ligger, men mere noget manglende balancering af bitrate?

Er ikke ekspert i alt det tekniske, men jeg undrer mig meget over at Canal Digital og Telia Tv som jeg tidligere har brugt, har kunnet levere flydende og skarpt billede over internettet uanset om jeg har været koblet på adsl eller 4g ?

Og ja, jeg har kigget på listen over udbydernes bitrate herinde, men jeg er nu engang "bare" en tv-forbruger som ikke kan forstå, at billed-kvaliteten kan svinge så meget, når mine internet-forbindelser ikke gør det?

Der er ikke blevet fundet en løsning desværre. Så landskamp i fredags f.eks., og der var problemet ekstremt. Konstant svingende kvalitet.

Jeg har ikke gidet arbejde mere i det, da Hiper ikke har kunne løse problemet. De skal dog have ros for at have været løsningsorienteret.

Jeg mistænker også selve app'en, og overvejer at skifte til YouSee bredbånd. Men har min tvivl om hvor vidt det løser problemet.
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2019 kl. 22:07
@mcdrift

Sikke ærgeligt
Som jeg skriver, så benytter jeg hovedsageligt yousee´s netværk, så det er tvivlsomt, at det vil løse dit problem. Til gengæld kan det være at Yousee er mere lydhøre hvis vi begge retter henvendelse til teknisk support, omkring det samme problem.
   Jeg syntes dog alligevel ikke det ser lovende ud, når jeg googler yousee+pixelering. Det lader til at være et problem der har eksisteret længe, og som der ikke umiddelbart er nogen løsning på pt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu