recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gbit netkort til laptop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gbit netkort til laptop

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gbit netkort til laptop
    Sendt: 06-Maj-2019 kl. 15:23
Hej

Jeg har en laptop med 100 Mbit ethernet, men kunne godt tænke mig et Gbit usb kort. Kan i anbefale noget?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 16:28
Hvad for en USB har du i pc'en??

Hvis der kun er USB 2.0 tvivler jeg på at du vil opnå ret meget.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvad for en USB har du i pc'en??

Hvis der kun er USB 2.0 tvivler jeg på at du vil opnå ret meget.

Teoretisk skulle det kunne lade sig gøre at komme op på 480 mbit/s, som er maks hastighed på USB 2.0
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 17:05
Ja, teoretisk.

Jeg ved at da jeg gik fra USB2 til USB 3.0 kortlæser til mine billeder, så steg overførelseshastigheden fra 25 Mb/s til 130 Mb/s.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 18:45
Hej

Der er USB 3 så det skulle være ok. Toshiba har bare været så venlige at spare 3 kroner på netkortet, så nu hænger jeg på en dongle. Hvad værre er at min router også kun har 100 Mbit porte, så spørgsmålet er om ikke jeg hellere skulle skifte min trådløse router i første omgang, så burde jeg kunne få glæde af lidt mere at de 300 Mbit jar har ind via foreningsinternet. Eller?

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 19:04
Så ville jeg helt klart skfte ruteren først.

Alt efter afstand og lign så kan Wifi også kører pænt hurtigt
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Ja, teoretisk.

Jeg ved at da jeg gik fra USB2 til USB 3.0 kortlæser til mine billeder, så steg overførelseshastigheden fra 25 Mb/s til 130 Mb/s.
Den steg fra 25MB ikke Mb. 25MB svarer til 200Mb lige ud. Så det vil alligevel være en fordobling i forhold til de 100Mb som det indbyggede ethernet kan klare. Men ja, det er nok kun under optimale forhold.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 11:30
Hej.

Jeg kan godt fortælle lidt om mine indkøb af USB-Ethernet adaptorer i perioden 2014-2016, men jeg ved ikke hvor meget det vil hjælpe dig.

Jeg købte alle 3 hos ebay.com fra Kina, hos sælgere med gode kundeanmeldelser, og sørgere for at holde mig under 80 Kr for ikke at betale Dansk Told og Gebyr.

Den første var en hvid en. Jeg tror at den skulle ligne en fra Apple. Men det kunne kun klare 100 MBit, selvom den var solgt som 1 Gigabit. Da jeg klagede over hastigheden, fik jeg skraks alle mine penge tilbage fra sælgeren, helt uden indblanding fra eBay. Så den var HELT gratis.
Senere læste jeg på internettet, at de fantes i både 100 MBit og 1 Gigabit udgaver, og at det var helt umuligt at kende forskel, ved at se på dem, de var helt ens.

Så læste jeg også på internettet, at nogle USB-Ethernet adaptorer kun kunne klare EN samtidig forbindelse. Det var ikke muligt for disse at klare  to forbindelser samtidigt, hvis forbindelserne skulle forbinde til to forskellige steder samtidigt. Derfor bestilte jeg en blå en, i en særlig blå farve, som iføge internettet ikke skulle have dette problem. Det var nemt på farven at se, hvikle ebay sælgere der solgte disse adaptorer. Den bruger jeg stadig jævnligt.

Men jeg ønskede også en med nogle USB porte. Så jeg bestilte en HUB med en 1 Gigabit ethernet port samt 3 stk USB 3.0 porte. Der står CF-888 bag på den.
 Den er min foretrukne USB-Ethernet adapter.  Nogle gange har jeg prøvet at sætte min blå adapter i en af USB portene, og får så en lidt hurtigere og bedre forbindelse.

Hilsen Carsten.

Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 14:22
Dav. 

"Så læste jeg også på internettet, at nogle USB-Ethernet adaptorer kun kunne klare EN samtidig forbindelse. Det var ikke muligt for disse at klare  to forbindelser samtidigt, hvis forbindelserne skulle forbinde til to forskellige steder samtidigt. Derfor bestilte jeg en blå en, i en særlig blå farve, som iføge internettet ikke skulle have dette problem. Det var nemt på farven at se, hvikle ebay sælgere der solgte disse adaptorer. Den bruger jeg stadig jævnligt."

Det er version usb 2.0 og under. Usb var halfduplex før usb 3.0 som er fullduplex. det vil sige at du har med usb 2.0 480mbit båndbredde, men ikke begge veje (output/input) på samme tid (det samme gælder for wifi), men derfor kan der sagtens håndteres flere forbindelser adgangen. det sker i deres protokol og ikke i selve linket. 
mvh
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 14:58
Hej.

Jeg sidder og kigger på den blå, der den gang blev købt. Der står typeligt USB 3.0 på den. Så jeg er meget overbevidst om at jeg kun kiggede på Ethernet adaptorer med USB 3.0
Så jeg mener at min beskrivelse er korrect. Jeg tror ikke at det havde noget med halfduplex at gøre, men at en bestemt bilig chip, ikke kunne forbinde til mere end en forbindelse ad gangen.

Hilsen Carsten.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu