recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google WiFi og NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google WiFi og NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tranholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google WiFi og NAS
    Sendt: 06-Maj-2019 kl. 21:26
Hej,
Jeg har installeret Google WiFi i huset, hvilket spiller.
Jeg har en Synology NAS.
 
Efter jeg har installeret Google WiFi kan jeg tilgå min  NAS gennem browserinterfacet. Det er ikke muligt for mig længere at tilgå NAS via Windows Explorer.
 
Jeg bruger Hiper som internet udbyder.

Er der nogen der har et løsningsforslag til hvordan jeg kan få det ti at virke som før ?
 
MVH
 
Søren
 
PS dette opslag er også opslået i en anden gruppe, men denne gruppe er nok den korrekte
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 22:29
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår spørgsmålet.

Hos mig er der ingen problemer med Google wifi og yousee. Hiper er jo hos yousee, så det burde fungere på samme måde.

Nas sidder på via Lan på routeren. Routeren er sat i brigdemode. Google wifi er også tilsluttet Lan på router.
Til top
Tranholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 07:30
Hej,
 
Mit problem er at jeg ikke kan tilgå min nas via computeren uden at logge på via web interface.
 
Jeg har ikke sat min router i bridge mode, jeg er ikke helt sikker på hvordan dette gøres.
 
Når den er i bridge mode er der så stadig adgang til internettet ? (undskyld men på dette punkt er jeg novice)
Har du lavet portforwarding på router og/eller google Wifi ? oh gvordan gøres det ?
 
MVH

Søren
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 08:02
Hej Søren.

Jeg kan ikke lige huske hvordan jeg fik mit modem i bridgemode.

En google giver en del svar. Jeg ved ikke hvilket modem du har, men her er et eksempel.

Og så må jeg lige korrigere mit første indlæg. Der er to Ethernet porte på Google wifi. Det første modem er tilsluttet Yousee router via det medfølgende Ethernet kabel. Efter set up af Google wifi tilsluttede jeg NAS på den anden port på første modem.

Det er den første google enhed, der nu fungerer som router.

Min fejl sorry.

Det kører upåklageligt hos mig.


Redigeret af Mufti - 07-Maj-2019 kl. 08:04
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 08:40
Jeg har også google wifi og har bøvlet med det der. Problemet er at hvis du har forbundet dit google wifi til din internet udbyders modem/router uden at gøre noget, så har du dobbelt NAT dvs 2 forskellige IP adresse systemer kørende.

Altså f.eks Hyper router 192.168.0.1-> Google WIFI 192.168.1.1

Hvis du tilslutter NAS til hyper router så får din nas en 192.169.0.X IP og dine apperater tilsluttet google wifi er på 192.169.1.X og kan derfor ikke se NAS. Du kan godt tilgå NAS over internettet fordi den går uden om, men du kan ikke dit lokale netværk.

Tilslutter du nas til en af google wifi's ethernet porte, så vil du kunne tilgå NAS fordi de er på samme IP system, men du vil ikke kunne tilgå den over internettet. Det har jeg forsøgt mig med vha portforwards osv men fik det ikke til at lykkedes.

Eneste løsning for mig var at sætte mit yousee modem i bridge mode. I interface stod der disable router og så lade google wifi styre det hele. Det kører superfint. Jeg har sat en switch til en af mine google wifi og har NAS, tv, mediaplayers osv tilsluttet med kabel
Til top
Tranholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 08:59
Hej Berdel,
 
Dumt spørgsmål:
 
Når du sætter routeren i bridge mode, fungerer den så ikke stadig som switch eller skal jeg installere en anden switch,m hvorpå jeg tilslutter NAS, en HTPC samt min BluRay så de kan tilgåes samt tilgå nettet ?
 
OG når router sættes i bridge mode, har den så stadig adgang til nettet ? Jeg prøvede det igår med internetforbindelsen forsvandt.
MVH

Søren
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Tranholm Tranholm skrev:

Hej Berdel,
 
Dumt spørgsmål:
 
Når du sætter routeren i bridge mode, fungerer den så ikke stadig som switch eller skal jeg installere en anden switch,m hvorpå jeg tilslutter NAS, en HTPC samt min BluRay så de kan tilgåes samt tilgå nettet ?

Det er ikke et dumt spørgsmål.

Når du sætter routeren i bridge så ryger dhcp (uddeling af IP adresser) og det skal google wifi nu styre. Derfor kan du ikke bruge den som switch. Alt skal forbindes efter google wifi så ja. Du skal ha fat i en switch. De koster ikke ret meget - bare sørg for at det er en gigabit. F.eks https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/routere-og-netvaerk/switches/tp-link-5-port-gigabit-switch/p-253094/?gclid=EAIaIQobChMIqbXSjO-I4gIVFYmyCh1MrQv9EAYYBCABEgKvn_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Oprindeligt skrevet af Tranholm Tranholm skrev:

OG når router sættes i bridge mode, har den så stadig adgang til nettet ? Jeg prøvede det igår med internetforbindelsen forsvandt.
MVH

Søren

Nej, mit internet forsvandt også. Da jeg gjorde det så skulle internettet "aktiveres" igen. Yousee har en aktiveringsportal https://aktiver.mitwifi.dk/ . Mon ikke dit selvskab har noget tilsvarende?
Jeg forbandt bare en PC med netværkskabel til min google wifi der var tilsluttet routeren og kørte linket. Kort efter var google wifi accepteret og der var forbindelse til internettet
 


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu