recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til CD RIP af musikfiler med EAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til CD RIP af musikfiler med EAC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fehaar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Maj-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fehaar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til CD RIP af musikfiler med EAC
    Sendt: 07-Maj-2019 kl. 16:35
Hej med jer.
Jeg sidder med hele min 90'er karriere på 100 CD'er jeg gerne vil have rippet.

Jeg har downloadet Exact Audio Copy (EAC), men har problemer med den.

Det er brændte CD'er jeg selv har lavet, med blandede sange.

Soundcloud kan nemt finde frem til sangene, men når jeg ripper en CD til laptoppen, ændrer metadataen ikke numrene på CD'en.

De hedder stadig Track01, Unknown artist.

Hvordan får jeg løst dette problem? Er der en nemmere metode, når jeg absolut vil have rippet mine CD'er med kunsternes navne + track information?

Jeg har fiflet lidt med FreeDB metadata databasen, men det virker ikke.

Mvh
Fehaar
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 17:08
Normalt indeholder audio-CD'er ikke metadata. EAC kan derfor ikke hente oplysninger fra selve CD'en om navne på de enkelte sange eller andre informationer.
Undtagelsen er, hvis CD'erne i sin tid fik tilføjet 'CD-Text'.

Hvis CD'erne var kendt af en database ('MusicBrainz' el.l) kunne EAC måske med en plugin hente metadata.

Ellers må du finde et program hvor du manuelt kan til tilføje metadata til de rippede filer.

Jens
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu