recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydstyring af aktive højttalere.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydstyring af aktive højttalere.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hans Lydiksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2019
Sted: Højbjerg
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans Lydiksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydstyring af aktive højttalere.
    Sendt: 08-Maj-2019 kl. 16:41
Hej venner.
Jeg håber der en en af jer der kan hjælpe mig med et tekniske problem. Jeg har et sæt højttalere med indbyggede ICE forstærkere. Det er meningen at højttalere og forstærkere skal aktives når der kommer lyd (fra Sonos Connect). Til at åbne for strømmen til højttalerne, bruger jeg en voice active switch fra Future Kit. Type FK408. Den virker for så vidt fint, men den er født med en mikrofon og konstruktionen 
er beregnet på at man klapper i hænderne for at få relæet til at trække. Det jeg gerne vil have jeres hjælp til er at omdanne indgangen fra en mikrofon indgang til en line-indgang. I indgangen sidder en kondensator mikrofon. Fra den går signalet via en 10u elektrolyt og en modstand på 27k i serie ind til 
en operationsforstærker LM324 pin 2. Jeg har prøvet at fjerne mikrofonen og indsætte endnu en serie modstand på 47k. Det virker ikke fedt.
På forhånd tusind tak for hjælpen. Jeg ser frem til at høre jeres svar.
Hilsen Hans LydiksenSleepy
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu