recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende undertekster for hørehæmmede på Charlie?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende undertekster for hørehæmmede på Charlie?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Manglende undertekster for hørehæmmede på Charlie?
    Sendt: 13-Maj-2019 kl. 23:06
Hejsa.

Jeg har et familiemedlem der har næsten 100% høretab, og derudover er meget kognitivt udfordret pga. høj alder og sygdom.

Af samme grund har hun et Boxer TV abonnement, hvilket er koblet direkte til TV'et med et antenne kabel og kortet er sat i tv'et med en kortlæser. 

TV'et er et Samsung UE43M5505 som er nøje udvalgt, da det understøtter automatisk aktivering af undertekster for hørehæmmede. Det virkede også upåklageligt det første lange stykke tid, men er så pludselig stoppet med at fungere på TV2 Charlie.

Det virker fint på alle andre kanaler både på DR (DVB undertekster) og TV2 / TV2 Fri (Tekst TV undertekster).

Jeg har forsøgt at nulstille tv'et og tjekket for nye opdateringer, har derudover prøvet alle tænkelige indstillinger for undertekster i selve tv'et. Underteksterne er ligesom med signalet, da det kan aktiveres via TTV side 398, hvilket dog ikke er så let for brugeren grundet de omstændigheder som er beskrevet først. 

Jeg har optaget en lille film af det her:


Har I nogle forslag? Kan nogen her be eller afkræfte at de oplever samme fejl på deres boxer abonnement?

Jeg har skrevet til Boxer og afventer svar fra dem, dog vil jeg selvfølgelig altid gerne høre om nogle her på forummet har en løsning/forklaring på problemt.

På forhånd tak for hjælpen :) 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu