recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG Oled E6 Synk problemer TV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG Oled E6 Synk problemer TV2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sorenjensendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorenjensendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG Oled E6 Synk problemer TV2
    Sendt: 15-Maj-2019 kl. 14:48
Jeg har brug for noget input/hjælp til et problem jeg har
 
Jeg har et LG Oled E6 65"  og en Yamaha RX-V583 Surround-receiver.
 
De er forbundet via HDMI-ARC
 
Min Kabeltv-udbyder er Yousee.
 
Jeg oplever tit og ofte - når jeg hører lyden via min surround-receiver at der er synk-problemer.
 
Men af en eller anden grund er det kun via Live-tv - og det er alene på TV2's kanaler at jeg oplever dette.
Problemet opleves ikke når jeg ser DR TV3 eller øvrige udbydere.
 
For en god ordens skyld - så oplever jeg heller ikke dette når jeg ser streamet indhold eks.vis gennem min Apple TV 4 K eller Chromecast.
 
Er det nogen der kan komme med lidt input - evt egne erfaringer.
 
Mvh Søren J. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 15:02
Forsvinder forsinkelsen, hvis du kører lyden via TV'et alene? Hvis nej, så er det TV-kanalen, som er problemet. Jeg synes ofte, at jeg oplever, at der er lydforsinkelse på specifikke programmer på sendefladen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
sorenjensendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorenjensendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 15:10
Når jeg alene anvender den 'interne højttaler' i mit fjernsyn - er der ikke disse problemer.
 
Så jeg tror ikke det er TV-kanalen - desværre
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 16:31

 Så er det fordi at lyden er via din Reciver, det kan justeres, men så vil der være problem på de øvrige kanaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af sorenjensendk sorenjensendk skrev:

Jeg har brug for noget input/hjælp til et problem jeg har
 
Jeg har et LG Oled E6 65"  og en Yamaha RX-V583 Surround-receiver.
 
De er forbundet via HDMI-ARC
 
Min Kabeltv-udbyder er Yousee.
 
Jeg oplever tit og ofte - når jeg hører lyden via min surround-receiver at der er synk-problemer.
 
Men af en eller anden grund er det kun via Live-tv - og det er alene på TV2's kanaler at jeg oplever dette.
Problemet opleves ikke når jeg ser DR TV3 eller øvrige udbydere.
 
For en god ordens skyld - så oplever jeg heller ikke dette når jeg ser streamet indhold eks.vis gennem min Apple TV 4 K eller Chromecast.
 
Er det nogen der kan komme med lidt input - evt egne erfaringer.
 
Mvh Søren J. 

Jeg har b.la. selv et LG OLED 65 E6 med samme udbyder Yousee men med en en anden Yamaha receiver hvor lyden også kommer over ARC.

På tv har jeg dog justeret forsinkelsen, mener funktionen hedder av sync adjustment, den er justeret til venstre til næst sidste punkt. Sidder i flyet så jeg kan ikke lige tjekke det.Ouch

Jeg oplever ikke noget problem med lip sync på nogle kanaler umiddelbart.


Redigeret af Potter - 15-Maj-2019 kl. 17:34
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Forsvinder forsinkelsen, hvis du kører lyden via TV'et alene? Hvis nej, så er det TV-kanalen, som er problemet. Jeg synes ofte, at jeg oplever, at der er lydforsinkelse på specifikke programmer på sendefladen.
Synes især der ofte er problemer med sync på TV2 flow TV når der kun er lyd fra TV højttalerne. Det er umuligt at justere sig ud af.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu