recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udendørs stikkontakt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udendørs stikkontakt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udendørs stikkontakt
    Sendt: 16-Maj-2019 kl. 08:26
skal have slået robotplæneklipperen til i haven. De mangler lige lidt strøm. Er ip44 og så et 3D printet tag til kontakt nok, eller skal jeg over i noget ip67?
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 08:37
Du skal vel bare have købt en standard udendørs stikkontakt
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 08:40
Så kommer det dumme  spørgsmål, hvad er det?
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 08:42
IP 44 må da være godt nok, da det jo er de stikkontakter der sælges til udensdørs brug. Det er godt nok mange år siden jeg var elektriker, men jeg har altid bare brugt normale udendørs kontakter.
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Så kommer det dumme  spørgsmål, hvad er det?

Noget i stil med den her:
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

skal have slået robotplæneklipperen til i haven. De mangler lige lidt strøm. Er ip44 og så et 3D printet tag til kontakt nok, eller skal jeg over i noget ip67?
Det ved den elektriker der skal lave det for dig, da du ikke selv må sætte en ny stikkontakt op.Wink
Mvh Jesper
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

skal have slået robotplæneklipperen til i haven. De mangler lige lidt strøm. Er ip44 og så et 3D printet tag til kontakt nok, eller skal jeg over i noget ip67?
Det ved den elektriker der skal lave det for dig, da du ikke selv må sætte en ny stikkontakt op.Wink
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

skal have slået robotplæneklipperen til i haven. De mangler lige lidt strøm. Er ip44 og så et 3D printet tag til kontakt nok, eller skal jeg over i noget ip67?
Det ved den elektriker der skal lave det for dig, da du ikke selv må sætte en ny stikkontakt op.Wink
Jeps den må du godt selv sætte op Tongue
Mvh Jesper
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 10:18
Men er ip44 nok til at sætte op i konstant strøm?
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Men er ip44 nok til at sætte op i konstant strøm?
I princippet er dette en forlængerledning, så det er IKKE konstant strøm (altså en del af den faste installation), da strømmen kan afbrydes ved at tage stikket ud af den stikdåse som forsyner forlængerledningen, eller anvende den afbryder, der måske sidder foran dette udtag.
Ledningen til udtaget bør absolut heller ikke graves ned, så du skal leve med at den flagrer rundt som enhver anden forlængerledning.
Hvis du kigger på en "rigtig" udendørs stikdåse, fx. LK Opus 73 og 74 er de også kun IP44.
Du må dog heller ikke anvende disse i fx en vaskehal, da de ikke er stråletætte.
Du skal bare være opmærksom på at du oftest får hvad du betaler for, og - efter min HELT PERSONLIGE mening - er Haralds egne mærker i elmateriel noget skrammel, eller i det mindste utroligt besværligt at installere. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 11:29
tak for jeres bud. Det slog mig lige, at en samlekappe, eller hvad de hedder, fint burde kunne løse mit problem, så det bliver enden af det. Har mulighed for at trække forlængerledningen “skjult” , så den kommer ikke til at ligge og flagre :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu